Na wstępie musimy nieco ostudzić wasz entuzjazm. Samo Xiaomi póki co nie planuje oficjalnego wejścia na nasz rynek. Nie będzie zatem przedstawicielstwa tej firmy w Polsce. Chodzi raczej o bardziej sformalizowany kanał dystrybucji produktów chińskiej marki i rzecz jasna łatwiejszy dostęp do usługi serwisowania zakupionych smartfonów.
Pierwszy duży krok w tym kierunku zdaje się właśnie robić jedna z największych sieci sklepów z elektroniką, czyli X-Kom. W sklepie internetowym zaczęły się bowiem pojawiać strony konkretnych produktów (wspomnianych wcześniej smartfonów Xiaomi Mi5 oraz Xiaomi Redmi Note 3). Podawane ceny nie zachęcają jednak do zakupu.
Strona Xiaomi Mi 5 w X-Kom źrodło: zrzut ze strony X-Kom.pl
Aspekt cenowy, który od zawsze przyciągał użytkowników do produktów Xiaomi nieco traci na atrakcyjności, jeśli weźmiemy pod uwagę, że do ceny urządzenia trzeba doliczyć VAT i marżę sklepu, który go sprzedaje. Wielu użytkowników sprowadzających smartfony Xiaomi samodzielnie znajduje różne sztuczki, aby płacenia tego podatku uniknąć. Pozostaje jeszcze kwestia umowy serwisowej i to tak naprawdę może być największa zaleta kupowania smartfonu przez X-Kom.
Czytaj więcej: Kto tak naprawdę zarabia na smartfonach i co z całą resztą?
Nie da się ukryć, że zarówno Xiaomi Mi5, jak i Xiaomi Redmi Note 3 nowymi smartfonami już nie są. Stąd entuzjazm związany z szałem zakupów może nie być tak odczuwalny jak chwile po premierze. Tak czy siak, mocno kibicujemy X-Kom i czekamy na więcej konkretów, bo na razie przedstawiciele sieci w tej sprawie milczą.