W skład organizacji weszło sześć dużych firm: Acer, Google, HTC, Sony, Facebook i Samsung. Każda z nich rozwija własny system wirtualnej rzeczywistości: Acer Starbreeze, Google Daydream View, HTC Vive, Sony PlayStation VR, Facebook Oculus i Samsung Gear VR.
Może dziwić brak udziału m.in. Microsoftu, który pracuje nad systemem Holographic VR i Razera, który stworzył gogle Razer OSVR. Być może pozostałe firmy zdecydują się dołączyć do Global VR Association nieco później, być może jednak nie zrobią tego wcale.
GVRA fot. screnn
Jak zapowiada organizacja, jej głównym celem jest promowanie wirtualnej rzeczywistości:
Celem GVRA jest promowanie odpowiedzialnego rozwoju i przyjęcia się na rynku technologii VR.
Organizacja GVRA zamierzają też zadbać o wysoki poziom urządzeń do wirtualnej rzeczywistości, gdyż słabej jakości gogle mogą zniechęcić klientów do całej branży VR.
Rynkowi liderzy, którzy przyłączyli się do GVRA mają również badać branżę VR i dzielić się ich wynikami, co ma pomóc w rozwijaniu wirtualnej rzeczywistości.
Organizacja twierdzi także, że wirtualna rzeczywistość ma ogromny potencjał, który można wykorzystać w wielu dziedzinach takich jak np. edukacja czy medycyna.
Być może zatem stworzenie GVRA przez głównych producentów gogli VR rzeczywiście przyspieszy rozwój tej technologii.