Google Play królem rynku aplikacji mobilnych. Nadal więcej zarabia jednak App Store

Koncern z Cupertino zarabia na swoim sklepie dwukrotnie więcej od Google, mimo o wiele mniejszej liczby pobrań aplikacji zanotowanych w ciągu minionego roku. Najnowszy raport firmy App Annie ujawnia nieco szczegółów i prognoz na przyszłość.

Wszystko zależy od tego, jakie wskaźniki zdecydujemy się porównać. W kwestii liczby pobrań Google Play praktycznie nie ma sobie równych - 63 mld zanotowane w 2016 roku robią wrażenie, w porównaniu do 29 mld pobrań w analogicznym czasie z App Store. Sytuacja wygląda jednak zupełnie odwrotnie, kiedy przyjrzymy się zyskom ze sprzedaży aplikacji. Apple zarobiło w sumie 34 mld dolarów, zaś Google ‘skromne’ 17 mld dolarów.

Liczba pobrań aplikacji mobilnych na iOS i AndroidaLiczba pobrań aplikacji mobilnych na iOS i Androida fot. App Annie

Warto wspomnieć o nienależących do Google sklepach z aplikacjami dla Androida, głównie na rynku chińskim. O ile o większej skłonności do płacenia za aplikacje wśród użytkowników Apple już wiemy, brak obecności oficjalnego sklepu Google w Państwie Środka musi być w budżecie koncernu odczuwalny. To w końcu jeden z największych rynków mobilnych aplikacji na świecie. Grono liderów uzupełnia USA, Japonia, Wielka Brytania oraz Korea Południowa.

Jeśli zsumować zyski wszystkich sklepów z aplikacjami na Androida, po raz pierwszy w tym roku przegonią one zyski z aplikacji na iOS.

Zyski ze sklepów z aplikacjami dla iOS i AndroidaZyski ze sklepów z aplikacjami dla iOS i Androida fot. App Annie

Co przyniesie przyszłość?

Rynek mobilnych aplikacji umiera? Bynajmniej. Jeszcze lepiej prezentują się prognozy App Annie dotyczące bieżącego roku. Apple z 30 mln pobrań aplikacji z App Store wyciągnie nawet 40 mld dolarów. Google z poziomem 114 mln pobrań z Google Play zarobi 21 mld dolarów. Tymczasem w 2017 roku alternatywne wersje sklepów z aplikacjami dla Androida (Tencent, Baidu, Xiaomi, Huawei) zainkasują nawet 20 mld dolarów za 51 mld pobrań.

Czytaj też: Oto najpopularniejsze smartfony 2016 roku. Dwie firmy rozniosły konkurencję

Analitycy App Annie pokusili się również o długofalową prognozę rynku mobilnych aplikacji, sięgającą 2021 roku. Do tego czasu możemy się spodziewać wzrostu liczby pobrań mobilnych aplikacji o 20 proc. rocznie, podwojenia zysku Google do poziomu 42 mld dolarów i dobicia do bariery 200 mld pobrań aplikacji z oficjalnego sklepu Androida. Apple na 42 mld pobrań z App Store może zarobić nawet 60 mld dolarów.

Były GROM-owiec: Żołnierz ma prawo być dobrze dowodzony [NEXT TIME]

Więcej o: