Android Pay w mBanku już działa. Sporo zmian w aplikacji mobilnej

Robert Kędzierski
Klienci mBanku posiadający karty Mastercard mogą od dziś korzystać z systemu Android Pay. Nowość nie jest jedyną zmianą - mobilna aplikacja została zmodyfikowana.

Podczas dzisiejszej konferencji mBank poinformował o szeregu zmian, jakie wprowadził do swojej bankowości. Najważniejszą jest wprowadzenie systemu Android Pay. Jak na razie jest dostępny wyłącznie dla posiadaczy kart MasterCard. Korzystanie z systemy wymaga zarejestrowania karty w aplikacji mobilnej mBanku. Nie jest konieczne pobieranie aplikacji Android Pay ze sklepu Google Play, dzięki czemu proces uwierzytelnienia jest krótki i wygodny. Do tej pory dodanie karty do Android Pay wprost z aplikacji banku było niemożliwe - to nowość. 

Android Pay w mBankuAndroid Pay w mBanku Fot. mBank

Nowa aplikacja mobilna

Wprowadzenie Android Pay to nie jedyna zmiana. Bank zmienia też aplikację mobilną.

Dotąd oferowaliśmy możliwość przeglądu podstawowych informacji bez konieczności logowania. Okazało się, że 90 proc. użytkowników po uruchomieniu aplikacji woli od razu zalogować się do banku. Stąd zmiana. Na ekranie początkowym pozostawiliśmy wyłącznie kluczowe informacje i funkcje – takie jak saldo konta i karty kredytowej, a także możliwość wygenerowania kodu BLIK. Resztę można uzyskać po zalogowaniu – teraz jeszcze prostszym przy użyciu odcisku palca w telefonach z systemem Android

– wyjaśnia Robert Piotr Hibner, dyrektor Departamentu Kanałów Elektronicznych mBanku. 

Kolejne zmiany to m.in. wprowadzenie funkcji tempa wydatków, która pomaga w prosty sposób kontrolować budżet. Aplikacja w prostej graficznej formie pokazuje czy w danym okresie bieżącego miesiąca wydajemy mniej czy więcej niż w tym samym czasie w ciągu ostatniego kwartału. Jeśli wskaźnik znajduje się na „zielonym” polu, mamy szansę zaoszczędzić, jeśli na „czerwonym” – powinniśmy pilnować dalszych wydatków.

Bank wprowadza też mobilną autoryzację – czyli łatwiejszy, szybszy i bezpieczniejszy sposób potwierdzania operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym. Cały proces odbywa się w aplikacji. Jest to bezpieczniejsza alternatywa dla popularnych dziś haseł SMS-owych i kodów jednorazowych. mBank wprowadził tę usługę w ramach pilotażu w grudniu ub.r. jako jeden z pierwszych na świecie.

W nowej aplikacji klienci znajdą też rozbudowany system powiadomień. Komunikaty („push”) można w dowolny sposób skonfigurować – np. aby uzyskać informacje o przelewach przychodzących na rachunek, rozliczeniach transakcji kartowych czy propozycjach płatności.

Bankowość mobilna ma coraz większe znaczenie dla mBanku. Wynika to ze statystyk - klient "stacjonarny" ma styczność z bankiem średnio 12 razy w miesiącu. Klient "mobilny" aż 19 razy. Od roku 2015 dwukrotne zwiększyła się też ilość doładowań i przelewów wykonywanych za pomocą smartfonów. W pierwszym przypadku z 20 do 50 proc., w drugim z 7 do 20 proc. 

Czytaj też: Historia Androida zadziwia. System mógł nigdy nie ujrzeć światła dziennego. 

Rośnie też popularność aplikacji Blik, którą mBank wspiera. W pierwszym kwartale 2017 r. z systemu korzystało 245 tys. klientów mBanku 

***

Więcej o: