Po każdym przejeździe aplikacja Uber pozwala użytkownikowi ocenić kierowcę, z którym odbył kurs. Stosowana jest standardowa skala pięciu gwiazdek.
Po wyjątkowo udanym kursie pasażer może także zdecydować się na wyróżnienie niektórych elementów podczas przejazdu. Z obrazkowego menu może wybrać opcje wyróżniające np. dobrą muzykę, czystość auta czy komfort jazdy. Kierowca dostaje wtedy odpowiednie powiadomienie.
Uber stara się w ten sposób eliminować kierowców, którzy nie utrzymują odpowiednio wysokiego poziomu i nagradzać tych, którzy pozytywnie się wyróżniają.
Ocenę kierowcy w pięciogwiazdkowej skali widzi także każdy pasażer podczas zamawiania nowego kursu. Może zatem zdecydować się na anulowanie go, jeśli ocena mu nie odpowiada.
Aplikacja firmy przewozowej Uber fot. Lukasz Glowala / Agencja Wyborcza.pl
Mało kto zdaje sobie sprawę, że po kursie oceniany jest nie tylko kierowca, ale i pasażer. Kierujący pojazdem, w ten sam sposób wybiera w pięciogwiazdkowej skali odpowiednią ocenę podróżnego.
Dotychczas możliwość jej sprawdzenia była jednak dość utrudniona. Opcja była głęboko ukryta w menu aplikacji, a o dostępie do niej wiedzieli tylko nieliczni.
Teraz Uber chce zmotywować do odpowiedniego zachowania także pasażerów. W nowej wersji aplikacji ocena jest wyświetlana w rozsuwanym z lewej strony menu, bezpośrednio pod imieniem i nazwiskiem użytkownika.
Łatwo widoczna ocena pasażera w aplikacji Uber fot. screen z aplikacji UBER
Uber chce w ten sposób karać osoby, które hałasują, jedzą czy śmiecą w samochodach. Pasażerowie ze słabą oceną mogą mieć zatem problemy ze znalezieniem środka transportu.
Ocenę widzi bowiem każdy kierowca przez podjęciem kursu. Kolejni kierujący - chcąc uniknąć kłopotliwych osób - mogą je pomijać. To może z kolei znacznie utrudnić szybkie znalezienie samochodu.
Nowości są już dostępne w najnowszej wersji aplikacji dla Androida i iOS.
Czytaj też: Czarne chmury nad Uberem. Firma musi radzić sobie z kolejnymi kryzysami i poważnymi oskarżeniami