Samsung ostrzega część swoich biznesowych klientów korzystających z usługi My Knox o problemach z jej działaniem. W skrajnych okolicznościach może nawet dojść do bezpowrotnego utracenia danych zapisanych w zabezpieczonym folderze.
Problem może zaistnieć w urządzeniach zaktualizowanych do Androida 7.0, w których włączono tryb maksymalnego oszczędzania energii.
W celu uniknięcia utraty danych Samsung zaleca wykonanie ręcznej kopii danych przechowywanych za pomocą My Knox. W jej ustawieniach należy wybrać opcję backupu - wtedy dane zostanę bezpiecznie skopiowane do chmury. Koreański gigant ostrzega, że utrata nieskopiowanych danych może mieć charakter trwały.
Czytaj też: Samsung będzie mógł pochwalić się rekordowymi zyskami.
Usługa My Knox jest dostępna w ok. 20 modelach. Aktywnie korzysta z niej ok. 2 mln osób. Samsung zapowiedział jednak, że aplikacja wprowadzona w roku 2013 zostanie wkrótce zastąpiona nowocześniejszym (i lepiej nazwanym) rozwiązaniem: Secure Folder. Bezpieczny katalog będzie dostępny dla użytkowników wkrótce, aplikację będą mogli pobrać chociażby użytkownicy Galaxy S8.
Dane przechowywane poza My Knox nie są zagrożone.
Poniżej prezentujemy oficjalny komunikat Samsunga na temat aplikacji:
Po aktualizacji smartfona do system Android 7.0 (Nougat) i przy korzystaniu z trybu maksymalnego oszczędzania energii może dojść do utraty danych aplikacji My Knox. W związku z tym, rekomendujemy by użytkownicy My Knox nie używali trybu maksymalnego oszczędzania energii oraz regularnie tworzyli kopie zapasowe przechowywanych w tej aplikacji danych. Zwracamy uwagę, że utraconych danych z My Knox nie można odzyskać.
W celu stworzenia kopii zapasowej danych należy udać się do ustawień aplikacji My Knox, wybrać zakładkę „Kopie zapasowe i odzyskiwanie” a następnie wybrać opcję stworzenia kopii zapasowej przechowywanych danych. Wszystkie dane zostaną zapisane bezpiecznie w Samsung Cloud, skąd będą mogły być odzyskane w każdej chwili.
Ryzyko utraty danych związane z użyciem trybu maksymalnego oszczędzania energii może dotyczyć następujących urządzeń: Galaxy S6, S6 Edge, S6 Edge plus, Galaxy S6 Active, Galaxy Note 5, Galaxy J3 Pop.
Samsung w trybie pilnym pracuje nad rozwiązaniem i w najbliższym czasie udostępni odpowiednią aktualizację oprogramowania.
Bardzo przepraszamy za tę niedogodność
Źródło: V3