Magiczna bariera miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie została przekroczona w lipcu ubiegłego roku. Ekipa odpowiedzialna za oba komunikatory należące do Facebooka (Messenger i WhatsApp) myśli o coraz lepszej monetyzacji tak potężnej grupy odbiorców.
Nowe maski, filtry, gry, reakcje - nie wszystkim podoba się kierunek, w którym zmierza komunikator i jak niedawno informowaliśmy, liczba pobrań odchudzonej wersji Facebook Messengera przekroczyła już poziom 50 mln. Do Messengera Lite również zaczyna docierać wiatr zmian i nowości.
Dla porównania skupiony na zdjęciach i wideo Instagram (notabene również w rękach Marka Zuckerberga) ma 700 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, z których 200 mln każdego dnia korzysta z funkcji Relacji. Konkurencyjny Snapchat może się pochwalić ‘zaledwie’ 166 mln aktywnych użytkowników dziennie.
Czytaj też: Teraz pracę znajdziesz nawet na Messengerze. Polski startup stworzył specjalnego bota
To bynajmniej nie koniec potencjału do wzrostu. Warto pamiętać, że sam Facebook ma już niemal 2 mld aktywnych użytkowników każdego miesiąca.