Globalna sprzedaż tabletów nadal spada. Nie pomagają lepsze niż przed rokiem wyniki topowych producentów

Według najnowszych danych z IDC, globalna sprzedaż tabletów nadal nurkuje - w trzecim kwartale 2017 roku o kolejne 5,4 proc w odniesieniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku. Na rynek trafiło łącznie 40 mln sztuk.

Patrząc wstecz na globalne wyniki sprzedaży tabletów można dostrzec falę spadków rok do roku utrzymującą się przez aż 12 kwartałów z rzędu. To nie są najlepsze wieści dla producentów, aczkolwiek warto zauważyć, że aż czterech z pięciu największych firm zanotowało w tym segmencie wzrosty. Na pierwszym miejscu zestawienia IDC w zasadzie bez większego zaskoczenia wylądowało Apple.

W trzecim kwartale 2017 roku na rynek trafiło 10,3 mln iPadów. Zanotowany dzięki temu wzrost rok do roku o 11,4 proc. pozwolił zwiększyć udział koncernu z Cupertino w globalnym rynku tabletów z 21,9 do 25,8 proc. Drugie miejsce w rankingu zajęli Koreańczycy.

Rynek tabletów po Q3 2017 według IDCRynek tabletów po Q3 2017 według IDC fot. IDC

Głównie za sprawą sprzedaży przystępnych cenowo modeli z serii Tab A i Tab E Samsungowi udało się w poprzednim kwartale wprowadzić na rynek 6 mln sztuk tabletów. Mimo spadku sprzedaży rok do roku o 7,9 proc. firmie udało się zachować 15-procentowy udział w rynku.

Czytaj też: Microsoft pracuje nad przełomowym, składanym tabletem. Już go gdzieś widzieliśmy

Agresywna polityka cenowa Amazonu pozwoliła na spory wzrost dostaw tabletów w ostatnich trzech miesiącach tego roku (4,4 mln sztuk), co dało firmie kosmiczny wzrost rok do roku o 38,7 proc. Obecnie według szacunków IDC Amazon ma dzięki temu 10,1 proc. udziału w globalnym rynku tabletów.

Znajdujący się na czwartym miejscu Huawei ma za sobą również dość mocny kwartał (3 mln tabletów trafiło na rynek) ze wzrostem rok do roku o 18,8 proc, co Chińczykom daje obecnie 7,5 proc. udziału w rynku. Pierwszą piątkę zamyka Lenovo z niemal tym samym udziałem.

Co łączy smartfony z chińską propagandą komunistyczną?

Więcej o: