Patrząc wstecz na globalne wyniki sprzedaży tabletów można dostrzec falę spadków rok do roku utrzymującą się przez aż 12 kwartałów z rzędu. To nie są najlepsze wieści dla producentów, aczkolwiek warto zauważyć, że aż czterech z pięciu największych firm zanotowało w tym segmencie wzrosty. Na pierwszym miejscu zestawienia IDC w zasadzie bez większego zaskoczenia wylądowało Apple.
W trzecim kwartale 2017 roku na rynek trafiło 10,3 mln iPadów. Zanotowany dzięki temu wzrost rok do roku o 11,4 proc. pozwolił zwiększyć udział koncernu z Cupertino w globalnym rynku tabletów z 21,9 do 25,8 proc. Drugie miejsce w rankingu zajęli Koreańczycy.
Rynek tabletów po Q3 2017 według IDC fot. IDC
Głównie za sprawą sprzedaży przystępnych cenowo modeli z serii Tab A i Tab E Samsungowi udało się w poprzednim kwartale wprowadzić na rynek 6 mln sztuk tabletów. Mimo spadku sprzedaży rok do roku o 7,9 proc. firmie udało się zachować 15-procentowy udział w rynku.
Czytaj też: Microsoft pracuje nad przełomowym, składanym tabletem. Już go gdzieś widzieliśmy
Agresywna polityka cenowa Amazonu pozwoliła na spory wzrost dostaw tabletów w ostatnich trzech miesiącach tego roku (4,4 mln sztuk), co dało firmie kosmiczny wzrost rok do roku o 38,7 proc. Obecnie według szacunków IDC Amazon ma dzięki temu 10,1 proc. udziału w globalnym rynku tabletów.
Znajdujący się na czwartym miejscu Huawei ma za sobą również dość mocny kwartał (3 mln tabletów trafiło na rynek) ze wzrostem rok do roku o 18,8 proc, co Chińczykom daje obecnie 7,5 proc. udziału w rynku. Pierwszą piątkę zamyka Lenovo z niemal tym samym udziałem.