Alibaba, chińska spółka, do której należy m.in. sklep internetowy Aliexpress, odnotowała rekordowo wysoką sprzedaż z okazji tzw. Dnia Sigla - święta obchodzonego 11 listopada. Według oficjalnych danych 24 godziny wyprzedaży przyniosły przychód w wysokości 25,3 miliarda dolarów. To znacznie więcej niż rok wcześniej, kiedy sprzedaż wyniosła niespełna 18 mld dol. Wzrost wynosi aż 39 proc.
Kupujący w sklepach Alibaba - internetowych i detalicznych - złożyli łącznie 812 mln zamówień. 167 sprzedawców odnotowało zamówienie na poziomie miliona sztuk towaru, 17 sprzedało co najmniej 500 mln szt. Ciekawie wyglądają też statystyki kupujących - sześciu zostawiło w równowartość ok. 150 mln dol. Zapewne to kupujący w imieniu sieci handlowych lub dużych sklepów.
W szczytowym okresie w każdej sekundzie system płatności Alipay, należący do Alibaby, przetwarzał 256 tys. transakcji. Chmura Alibaba Cloud przetwarzała nawet 325 tys. zamówień na sekundę (nie wszystkie były realizowane przez Alipay). Wśród kupujących najwięcej osób było z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Australii, Niemiec i Korei Południowej.
Dzień Singla zainicjowano na Aliexpress w 2009 roku. W pierwszej wyprzedaży wzięło udział 27 sprzedawców. W tegorocznej edycji kupujący mogli wybierać spośród 140 tys. różnych marek.
Jak informowaliśmy kilka dni temu AliExpress podpisał porozumienie z PayU - znanym w Polsce operatorem płatności. Metoda szybkiej płatności przez PayU jest dobrze znana użytkownikom Allegro. Nic w tym dziwnego - do 2015 roku PayU było kapitałowo związane z serwisem. Polacy w zeszłym roku wydali na prezenty świąteczne średnio 1100 zł. 37 proc. tej kwoty wydali w sklepach internetowych - donosi firma analityczna Deloitte.
Czytaj też: 9 rzeczy, które musisz wiedzieć kupując w Chinach. Doliczą ci VAT!
AliExpress, założony w roku 2010. Jest częścią grupy Alibaba działającej na rynku od roku 1999. PayU należy do Naspers, jest obecny na 16 rynkach.
***
Źródło: businesswire.com