Obwodnica Marek otwarta. Kierowcy długo tkwili tu w ogromnych korkach

Robert Kędzierski, Maria Mazurek
Wyjeżdżający ze stolicy w kierunku na Białystok nie będą już stali w ogromnych korkach. W nocy z piątku na sobotę pierwsi kierowcy wjechali na nowiutką obwodnicę Marek.

Od godziny 20:00 w piątek trwały prace mające na celu udostępnienie dla ruchu obwodnicy Marek. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad pierwsi kierowcy mogli skorzystać z ważnej wylotówki prowadzącej w kierunku Białegostoku tuż przed godz. 24. Potwierdziły się zatem informacje, które przekazywaliśmy wczoraj

GDDKiA wyjaśnia, że po otwarciu można przejechać dwujezdniową drogą od węzła Marki do włączenia się w istniejącą już S8 za węzłem Radzymin Południe.

Organizacja ruchu po otwarciu obwodnicy MarekOrganizacja ruchu po otwarciu obwodnicy Marek źródło: GDDKiA

Kierowcy jeszcze przez jakiś czas będą musieli się jednak liczyć z utrudnieniami. Dwa węzły – Kobyłka i Wołomin na początku będą wyłączone z użytkowania, węzeł Marki też nie będzie w pełni gotowy. GDDKiA ostrzega, że zmienią się zasady ruchu dla jadących do Białegostoku, Marek, Radzymina i Słupna. Do dyspozycji kierowców będą: węzeł Radzymin Południe z drogą wojewódzką nr 635 oraz węzeł Zielonka z drogą wojewódzką nr 631. Najnowszy opis zmian można znaleźć tutaj.

Obwodnica Marek to tak naprawdę dwa odcinki, budowane przez dwóch różnych wykonawców. Kontrakt na pierwszy (8,129 km trasy Marki - Kobyłka) ma wartość 331,6 mln zł i wykonuje go firma Salini, a drugi (7,24 km trasy Kobyłka - Radzymin) 405,9 mln zł - ten odcinek buduje Astaldi. Łączny koszt inwestycji to 737,5 mln zł, wraz ze  współfinansowaniem ze środków unijnych. 

Czytaj też: Czy GDDKiA będzie gromadzić dane o kierowcach?

Problem był z tym pierwszym fragmentem. Kolejne opóźnienia na tyle zirytowały władze, że wiceminister infrastruktury zagroził zerwaniem umowy z firmą Salini, choć ostatecznie do tego nie doszło. GDDKiA dodaje, że będzie wyciągać konsekwencje za przekroczenie terminów, zgodnie z warunkami kontraktów.

Odcinek S8 Marki - Radzymin to fragment drogi ekspresowej S8 Wrocław Psie Pole - Kępno - Sieradz - A1 Łódź - A1 Piotrków Trybunalski - Rawa Mazowiecka - Warszawa - Ostrów Mazowiecka - Zambrów - Choroszcz. Wschodnia część S8 ma docelowo połączyć Warszawę z Białymstokiem i jednocześnie przejąć ruch samochodów z północnego wschodu Polski do Warszawy i dalej, na południowy zachód kraju.

Magazyn Porażka: Media kreują wyspy szczęśliwości, które dla wielu są po prostu nieosiągalne [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (31)
Obwodnica Marek otwarta. Kierowcy długo tkwili tu w korkach
Zaloguj się
  • fiqumiku

    Oceniono 5 razy 3

    Sprawdzalem wczoraj kalendarz 3 razy. Zupelnie jak 22 lipca a to 22 grudnia - obwodnica Marek, s5 pod Wroclawiem, s7 kolo Ostrody, s51 pod Olsztynem.... kumulacja :) dziekujemy PO PSL za doprowadzenie do budowy i Pis za nieprzeszkadzanie

  • Wolf

    Oceniono 2 razy 2

    A tajemniczy labirynt niby s8 w okolicach Łodzi / Piotrkowa ? Jadąc zgodnie z oznaczeniami kluczy się Ok 30 km , bo s8 przechodzi na inne , stare drogi . Ot taki trójkącik bermudzki na mapie się zrobił .

  • m.godwin

    Oceniono 6 razy 2

    Nocne Marki.

  • junk92508

    Oceniono 1 raz 1

    Tylko dlaczego takie esy floresy?

    Dlaczego drogi w Polsce nie mogą być proste?

    Wystarczyło wykupić ludzi domu z 20% przebitki i bysmy mieli krótszą trase:

    1. niszy koszt budowy i remontów
    2. mniej paliwa spalin
    3. szybszy przejazd dla kierowców

  • 0

    Przy okazji budowy dalszego ciągu A1 od Piotrkowa do Częstochowy ma powstać logiczne połączenie A1 z S8 w tym rejonie.

  • j_stalin

    Oceniono 2 razy 0

    nie zapomnijce że S8 ma jeszcze fragment od Mszczonowa do Warszawy w całkowitej rozsypce i nadal nie można normalnie jeździć z Wrocławia do Białegostoku....

  • mtirala2

    Oceniono 4 razy 0

    Rewelacja ! Koniec udręki dla mieszkańców Marek.

    Ale nie ma co się za bardzo cieszyć. W weekendy będzie lepiej, w dni powszednie Trasa Toruńska będzie się korkować nie o 6.15 rano, tylko o 5.30. Paraliż TT będzie oznaczać także paraliż całej dzielnicy Targówek.

    Pytanie do władz W-wy: gdzie jest hub przesiadkowy dla tysięcy mieszkańców Radzymina, Marek, Kobyłki, Wołomina, Zielonki, Zielonej Białołęki? Naprawdę (przyszła) stacja metra Rembielińska? W Rembielinską z TT nie da się zjechać. (Przyszła) stacja Kondratowicza? N prawdę tam będą parkować dziesiątki autobusów z całej północno wschodniej części aglomeracji Warszawskiej?

    Na samym końcu to dobrze, że ten paraliż zacznie się zanim rozpocznie się budowa stacji Kondratowicza i Rembielińska. Jeszcze nie jest za późno na hub przesiadkowy na skrzyżowaniu TT i Głębockiej.

  • norge

    Oceniono 1 raz -1

    pół roku opóźnienia, miało być przed wakacjami, już nie wspomnę o mapkach Tuska na Euro 2012

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX