W ramach bezpłatnej półrocznej relokacji do Google Campus Warsaw młode firmy otrzymały dostęp do globalnej sieci 55 przestrzeni partnerskich (Google for Entrepreneurs), cyklicznych szkoleń, porad ekspertów oraz mentorów. Rezydentom udało się w tym czasie osiągnąć doskonałe wyniki, doprowadzając do wzrostu swoich przychodów o 137 proc. Zwiększyli również finansowanie swojej działalności (44 proc.) oraz liczbę utworzonych miejsc pracy.
Zgłoszenia do kolejnej polskiej edycji programu Campus Residency są już otwarte. Przyjmowanie wniosków zakończy się z dniem 25 lutego 2018 roku. Swoją aplikację mogą składać startupy z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Ponadto Google ogłosiło uruchomienie dodatkowej inicjatywy, której zadaniem jest pomoc młodym polskim startupom w prowadzeniu biznesu.
Pod adresem startup.google.pl znajdziemy serwis gromadzący zasoby wiedzy oraz informacje o programach akceleracyjnych Google dla startupów z Polski. Użytkownicy mogą znaleźć tam bazę porad dotyczących zatrudniania, budowania zespołu oraz pozyskiwania funduszy, jak również danych o sieci kampusów i społecznościach startupowych na całym świecie. Strona oferuje też wygodny dostęp do produktów i narzędzi wspomagających działalność młodych firm (Market Finder oraz Google Cloud Platform).
Czytaj też: Polskie kosmetyki podbijają Wielką Brytanię. Brexit? To wręcz może być niepowtarzalna szansa
Społeczność skupiona wokół Campus Warsaw przez dwa lata działalności rozrosła się do ponad 13 tys. członków. Zrzeszonym startupom udało się w tym czasie pozyskać niemal 60 mln zł dofinansowania i utworzyć ponad 1000 miejsc pracy. Co ciekawe, 37 proc. społeczności stanowią kobiety, a 18 proc. członków pochodzi z zagranicy. Tylko w 2017 roku Campus Warsaw zorganizował 400 wydarzeń, w których udział wzięło ponad 22 tys. osób.