Tesla chce udowodnić, że wyrabia się z produkcją Modelu 3. "My nie damy rady? Do maszyn!"

Z korespondencji służbowej skierowanej do pracowników wynika, że kierownictwo Tesli aktywnie szuka chętnych do wsparcia linii produkcyjnej Modelu 3. Firma chce zamknąć usta niedowiarkom, którzy powątpiewają w ambitne plany Elona Muska.

Jak pisze Bloomberg, głos w sprawie zabrał szef ekipy inżynierów, Doug Field. Zwracając się z gorącym apelem do pracowników wyjaśnił, że jeśli będą w stanie przekroczyć wolumen produkcji 300 aut Modelu 3 dziennie, firma osiągnie 'niesamowite zwycięstwo'. Przy okazji udowodni wszystkim krytykom, że Tesla jest w stanie spełnić ambitną wizję Elona Muska - budowy samochodu elektrycznego dla masowego odbiorcy.

To mnie dotyka i was też powinno. Niech pożałują, że stawiali przeciwko nam. Udowodnicie grupce hejterów, że są w błędzie

Kurs akcji Tesli nurkuje na giełdzie

Nie da się ukryć, że wspomniana 'grupka hejterów' przybiera na liczebności i znaczeniu. Widać to wyraźnie po pikujących notowaniach akcji Tesli, które tylko w tym miesiącu na giełdzie w Nowym Jorku zanurkowały o 22 proc. To największy spadek od czasu wejścia do oferty publicznej.

Kurs akcji Tesli - 1 rokKurs akcji Tesli - 1 rok Investing.com

Problemów wizerunkowych dołożyła również usterka kolumny kierowniczej w Modelu S produkowanym przed kwietniem 2016 obejmująca (aż 123 tys. aut wezwanych do serwisów) i oczywiście niedawny wypadek autonomicznej Tesli X, w którym zginął człowiek.

Prace na innych liniach czasowo wstrzymane

Największym zmartwieniem i zarazem wąskim gardłem dla Tesli jest jednak fabryka, w której produkuje się Model 3 przeznaczony dla masowego odbiorcy. Obecna wydajność linii produkcyjnych dla tego budżetowego sedana wynosi około 200 aut dziennie. Stąd część kadry operującej na liniach innych modeli zachęca się do wspierania kolegów przy produkcji Modelu 3. Prace na innych liniach (Model S i X) zostaną czasowo zawieszone.

Czytaj też: Tesla ma koszmarny tydzień. Śmiertelny wypadek, a teraz jeszcze rating. I głosy, że firmie grozi bankructwo

Podniesienie wolumenu produkcji o 1/3 przy zachowaniu dotychczasowej jakości może okazać się nie lada wyzwaniem. Niektórzy recenzenci Modelu 3 zgłaszają już pewne niedoskonałości zauważone w konstrukcji aut oraz usterki w działaniu 15-calowego panelu dotykowego auta.

Doug Field nie ustaje jednak w zagrzewaniu pracowników do wzmożonego wysiłku:

Świat uważnie patrzy nam na ręce. Ile aut Modelu 3 Tesla jest w stanie zbudować w ciągu tygodnia? To krytyczny moment w historii całej firmy z wielu powodów

Cotygodniowe podsumowanie roku 12/2018. Podcast ekonomiczno - polityczny Rafała Hirscha