Apple odkryło nową wadę występującą w części egzemplarzy iPhone'a 8,które trafiły do sprzedaży. Użytkownicy donoszą, że wadliwe iPhone'y zawieszają się bez powodu czy też resetują lub wyłączają w najmniej odpowiednim momencie. Niektórzy mają również problemy z włączeniem swoich urządzeń.
Producent twierdzi, że problem nie dotyczy wszystkich urządzeń, a jedynie części. Podaje też, że chodzi wyłącznie o egzemplarze sprzedane od premiery iPhone'a 8 we wrześniu 2017 roku do marca br.
Na szczęście osoby, które kupiły swojego iPhone'a w sklepie w Polsce nie mają powodów do obaw. Apple twierdzi, że problemy dotyczą urządzeń sprzedawanych w niektórych krajach/regionach - Australii, Chinach, Hong Kongu, Indiach, Japonii, Makau, Nowej Zelandii i Stanach Zjednoczonych.
Problem jest więc bardzo poważny, bo dotyczy kilku bardzo dużych rynków. Konieczna jest wymiana płyt głównych w wadliwych egzemplarzach. Apple rozpoczął już program naprawy wadliwych egzemplarzy.
Usunięcie fabrycznej usterki z iPhone'ów 8 w autoryzowanych punkach będzie oczywiście darmowe. Apple ostrzega jednak, że uszkodzenia powstałe na skutek niewłaściwego użytkowania, np. pęknięcie ekranu należy naprawić wcześniej, na własną rękę.
W przeciwnym razie serwis obciąży użytkownika opłatą za wykonanie dodatkowej naprawy. Przed oddaniem iPhone'a do serwisu warto równie wykonać kopię zapasową danych do iTunes lub iCloud.
Jeśli nie sprowadzaliście iPhone'a 8 z jednego z wcześniej wymienionych krajów - nie ma powodów do obaw. Dla pewności można jednak sprawdzić czy wasz egzemplarz może mieć fabryczną wadę na stronie Apple. Wystarczy wpisać w pole numer seryjny swojego urządzenia.
---