Do tej pory wniosek o przeniesienie numeru do innej sieci mogliśmy złożyć jedynie na piśmie. Od 1 marca możemyto zrobić bez wychodzenia z domu, czyli m.in. za pośrednictwem poczty e-mail. Proces przenoszenia numeru wygląda następująco:
1) Wysyłamy e-mailem wniosek o przeniesienie numeru do nowego dostawcy;
2) Ten w oparciu o udzielone pełnomocnictwo dopełni za nas wszelkich formalności, w tym rozwiąże umowę z dotychczasowym operatorem telekomunikacyjnym;
3) O postępach w procesie przenoszenia numeru jesteśmy informowani na bieżąco - za pośrednictwem poczty e-mail lub np. SMS-ów;
4) Po zakończeniu procesu przeniesienia numeru, otrzymujemy wniosek na trwałym nośniku, dzięki czemu w przyszłości możemy go wykorzystać w celach dowodowych.
Czytaj też: Polacy dzwonią na potęgę. Darmowy roaming przynosi milionowe straty
Nowe rozporządzenie sprawia, że proces przeniesienia numeru jest nie tylko prostszy, ale i bezpieczniejszy. Dotychczasowy operator jest zobowiązany, aby poinformować nas o rozpoczęciu procesu przeniesienia numeru - SMS-owo lub telefonicznie.
Ma to ukrócić nieuczciwe praktyki niektórych operatorów. Zdarzały się bowiem sytuacje, że nowy operator próbował przenieść numer abonenta bez jego wiedzy oraz zgody.
Informacja o tym, że numer ma zostać przeniesiony, powinna być przekazana w ciągu 24 godzin od otrzymania jej przez obecnego operatora. Jeśli chcemy zrezygnować z przeniesienia numeru, to najpóźniej 2 dni przed planowanym przeniesieniem numeru musimy złożyć oświadczenie - do dotychczasowego lub nowego operatora.
Więcej informacji na temat przenoszenia numeru można znaleźć na stronie UKE.