Przeniesienie numeru będzie teraz prostsze i bezpieczniejsze. Nowe przepisy weszły w życie

1 marca weszło w życie rozporządzenie Ministra Cyfryzacji, które ułatwia proces przeniesienia numeru do nowego operatora. Wniosek w tej sprawie będziemy mogli złożyć również mailowo. To nie koniec zmian.
Zobacz wideo

Do tej pory wniosek o przeniesienie numeru do innej sieci mogliśmy złożyć jedynie na piśmie. Od 1 marca możemyto zrobić bez wychodzenia z domu, czyli m.in. za pośrednictwem poczty e-mail. Proces przenoszenia numeru wygląda następująco:

1) Wysyłamy e-mailem wniosek o przeniesienie numeru do nowego dostawcy;

2) Ten w oparciu o udzielone pełnomocnictwo dopełni za nas wszelkich formalności, w tym rozwiąże umowę z dotychczasowym operatorem telekomunikacyjnym;

3) O postępach w procesie przenoszenia numeru jesteśmy informowani na bieżąco - za pośrednictwem poczty e-mail lub np. SMS-ów;

4) Po zakończeniu procesu przeniesienia numeru, otrzymujemy wniosek na trwałym nośniku, dzięki czemu w przyszłości możemy go wykorzystać w celach dowodowych.

Czytaj też: Polacy dzwonią na potęgę. Darmowy roaming przynosi milionowe straty

Oszuści będą mieli pod górkę

Nowe rozporządzenie sprawia, że proces przeniesienia numeru jest nie tylko prostszy, ale i bezpieczniejszy. Dotychczasowy operator jest  zobowiązany, aby poinformować nas o rozpoczęciu procesu przeniesienia numeru - SMS-owo lub telefonicznie.

Ma to ukrócić nieuczciwe praktyki niektórych operatorów. Zdarzały się bowiem sytuacje, że nowy operator próbował przenieść numer abonenta bez jego wiedzy oraz zgody.

Informacja o tym, że numer ma zostać przeniesiony, powinna być przekazana w ciągu 24 godzin od otrzymania jej przez obecnego operatora. Jeśli chcemy zrezygnować z przeniesienia numeru, to najpóźniej 2 dni przed planowanym przeniesieniem numeru musimy złożyć oświadczenie - do dotychczasowego lub nowego operatora.

Więcej informacji na temat przenoszenia numeru można znaleźć na stronie UKE.

Więcej o: