Wydawca gry Tom Clancy’s The Division 2 we współpracy z firmami Traficar i Microsoft chcą zachęcić użytkowników do angażowania się na rzecz ochrony środowiska. Ubisoft zorganizował konkurs w którym postanowił zwrócić uwagę na problem smogu oraz zachęcić użytkowników do ekologii.
W grze przedstawiony jest obraz Waszyngtonu, który zniszczony jest w wyniku pandemii. Postapokaliptyczny krajobraz skojarzył się użytkownikom z tym, jak obecnie wyglądają duże miasta -zanieczyszczenie środowiska, rozwój przemysłu i smog to dla niektórych mieszkańców codzienność.
Ubisoft razem z firmą Traficar postanowił więc zorganizować dla swoich graczy darmowe przejazdy. Na ulice sześciu polskich miast (Katowic, Krakowa, Poznania, Warszawy, Wrocławia i Trójmiasta) wyjadą specjalnie oznakowane auta The Division 2, które będzie można znaleźć za pomocą aplikacji Traficar (firmy oferującej wynajem aut na minuty). Każdy, kto zbierze od 3 do 5 osób i odbędzie przejazd samochodem, a następnie umieści w mediach społecznościowych zdjęcie z podróży, otrzyma maski antysmogowe.
Drugim etapem zadania jest wykonanie czegoś dobrego dla swojego miasta. Można np. zasiać trawy, posprzątać park lub zachęcać do segregowania śmieci. Dowodem wykonania tej misji ma być także zdjęcie umieszczone na Facebooku lub Instagramie. W tym etapie liczy się kreatywność.
Zespół, który uzyska pierwsze miejsce otrzyma konsole Xbox One, karty Xbox Live i limitowane edycje gry The Division 2. Nagrody przewidziane są także dla II (karty Xbox Live i gry) i III miejsca (gry). Zespoły mają czas na zgłoszenia do 15 marca, kiedy premierę będzie miała gra Tom Clancy’s The Division. Dzień potem kapituła wyłoni zwycięzców nagród. Więcej szczegółów znajduje się na facebookowym profilu Tom Clancy’s The Division.