Coca-Cola bije rekordy sprzedaży. Polska jest drugim krajem, do którego trafił nowy napój giganta

Daniel Maikowski
Jeśli ktoś spodziewał się, że kampanie społeczne, które mają zniechęcić nas do spożywania cukru, zaszkodzą Coca-Coli, to bardzo się pomylił. Największy producent słodkich napojów na świecie ma się dobrze. A w zasadzie lepiej, niż kiedykolwiek wcześniej.
Zobacz wideo

The Coca-Cola Company pochwaliła się właśnie wynikami sprzedaży za drugi kwartał 2019. Okazały się tak dobre, że wprawiły w lekkie osłupienie nawet rynkowych ekspertów. W tym czasie spółka osiągnęła przychody na poziomie 10 mld dolarów (rok wcześniej było to 8,9 mld dolarów) oraz wypracowała 2,61 mld dolarów zysku (rok wcześniej wyniósł on 2,32 mld dolarów).

Coca-Cola CompanyCoca-Cola Company fot. Investing.com

W rezultacie, w poniedziałek akcje firmy osiągneły wartość 54,6 dolarów, a jej kapitalizacja - 231,78 mld dolarów. To absolutny rekord w historii spółki i dowód na to, że obecna strategia firmy przynosi efekty.

Coca-Cola Zero motorem napędowym

Oczywiście za te wyniki odpowiadają przede wszystkim napoje sprzedawane pod marką Coca-Cola. Ten segment zanotował w ostatnim kwartale wzrost na poziomie 4 proc. Rekordzistą znów okazała się Coca-Cola Zero, która już siódmy kwartał z rzędu osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

Szef Coca-Cola Company, James Quincey podczas prezentacji wyników zaznaczył równiez, że 25 proc. przychodów osiąganych przez firmę pochodzi dziś ze sprzedazy napojów innych, niż tradycyjna Coca-Cola. Jeszcze dwa lata temu było to zaledwie 15 procent.

Costa Coffee Ready-to-DrinkCosta Coffee Ready-to-Drink Coca-Cola

Costa Cofee w puszce już w Polsce

W ostatnim czasie firma wprowadziła do  oferty kilka nowych produktów. Jednym z nich jest Coca-Cola Energy, który jest dziś dostępny w 14 krajach (m.in. w Australii i Japonii). New Coke to z kolei efekt współpracy z Netfliksem przy kampanii reklamowej dla trzeciego sezonu serialu Stranger Things.

Firma rozpoczęła również sprzedaż kawy w puszce, co ma oczywiście związek z przejęciem sieci Costa Cofee za 4,9 mld dolarów. Napój Costa Cofee od czerwca jest dostępny w Wielkiej Brytanii. Co ciekawe, drugim krajem, do którego trafił jest Polska, gdzie kawę w puszcze można kupić od lipca. Z kolei w 2020 roku Costa Cofee ma zadebiutować na kolejnych 20 rynkach.