“Ta demonstracja jest tak naprawdę tylko niewielką próbką tego, na czym polega technologia magrail. Po pierwsze, pojazd przyspiesza za pomocą kół, a gdy osiągnie prędkość przelotową, zaczyna lewitować. Dlatego przez większość czasu koła nie są używane. Podczas hamowania pojazd ponownie ląduje na kołach.” - powiedziała Natalia Strawa, inżynier specjalista ds. dynamiki pojazdu w Hyper Poland.
Magrail jest systemem kolei magnetycznej, który wykorzystuje istniejącą infrastrukturę kolejową. Zarówno pociągi, jak i pojazdy lewitujące magnetycznie mogą używać tego samego toru. System magrail może być w pełni zintegrowany z istniejącą infrastrukturą kolejową.
Na liniach, gdzie pociągi są w stanie poruszać się z prędkością do 160 km/h, pojazdy typu magrail są w stanie osiągnąć prędkości niemal dwukrotnie wyższe, a na liniach Kolei Dużych Prędkości do 415 km/h.