Biedronka z końcem roku z przytupem wchodzi w XXI wiek. W ostatnim czasie ogłoszono, że sklepy dostaną kasy samoobsługowe po zakończeniu udanych testów tego rozwiązania. Ponadto w kolejnych placówkach testowane są lady z wędlinami oraz serami. Dużą sprawą było także otwarcie pierwszej eko Biedronki w Warszawie.
Tajemnicą poliszynela jest to, że tak nagły wzrost zainteresowania nowymi technologiami stał się po prostu koniecznością, ponieważ na rynku brakuje rąk do pracy. Drugą sprawą jest rozwój i upowszechnienie się tych rozwiązań w ostatnim czasie, co wiąże się z obniżeniem kosztów ich implementacji. Dzięki temu Biedronka może pozwolić sobie na stanie się dyskontem przyszłości. Firma właśnie wykonała kolejny krok w tym kierunku.
Wirtualna rzeczywistość przeżywa gwałtowny rozwój, na który czekano latami. Nie jest to już niszowa technologia, a swoje okulary VR posiada już niemal każdy gigant technologiczny. W końcu nikt nie chce zostać w tyle jeśli chodzi o technologię przyszłości. Podobnie pomyślała Biedronka, która rozpoczęła program szkoleń na z użyciem wirtualnej rzeczywistości. Okulary VR dostali pracownicy sklepów w Warszawie, Bydgoszczy, Gliwicach, Łodzi, Jastrzębiu-Zdroju, Zielonej Górze i Koszalinie.
Z użyciem gogli VR oraz dwóch kontrolerów pracownicy uczą się zachowania w sklepowej piekarni. Pracownik przechodzi przez trzy etapy szkolenia:
Dzięki kontrolerom można z pomocą ruchów dłoni podnosić kartony z produktami, otwierać drzwi, zakładać odzież ochronną, a nawet łapać szczypce do pieczywa i podpisywać dokumenty. W ten sposób Biedronka oszczędzą pieniądze na kosztownych szkoleniach, ale także wprowadza nowy i ciekawy element dla pracowników. To też szansa do sprawdzenia się w bezpiecznym środowisku, gdzie błędy nie skutkują niczym poważnym, zarówno dla pracownika jak i sklepu.
Ponadto sieć sklepów uruchomiła chatbota dla pracowników. Pozwala on uzyskać odpowiedzi na wiele zagadnień. Można spytać chociażby o ofertę programów wsparcia. A to wszystko o dowolnej porze dnia czy nocy, szybko i wygodnie.