Nowa dawka informacji o Baldur's Gate 3. Gra nie ucieknie od porównań do Divinity studia Larian

Baldur's Gate 3 zbliża się wielkimi krokami. Niedługo ma zostać uruchomiona wczesna wersja gry, a twórcy ujawniają co raz to nowe informacje. Po ostatnim zapisie rozgrywki, teraz studio Larian odpowiedziało na pytania w sesji AMA, z której dowiedzieliśmy się nieco o rozgrywce. Twórcy nie kryją podobieństwa do ich poprzedniej gry, Divinity.

Baldur's Gate 3 jest tworzony przez studio Larian. Te ostatnio udostępnia kolejne materiały z gry. Na początku miesiąca pojawił się dwugodzinny zapis z rozgrywki opatrzony komentarzem twórców. Tego samego dnia opublikowano również nowy trailer i porcję screenshotów z gry. Wiadomo też, że w produkcję będzie można zagrać jeszcze przed premierą, dzięki wczesnemu dostępowi na platformie Steam za kilka miesięcy. Teraz o grze dowiedzieliśmy się jeszcze więcej, dzięki sesji Ask Me Anything z twórcami gry na forum Reddit.

Zobacz wideo TOP Gadżet - sprawdzamy, jak działa Nintendo Switch Lite

Baldur's Gate 3 będzie bazował na Divinity

Po poprzedniej dawce materiałów, pojawiło się wiele głosów, że Baldur's Gate 3 jest już teraz podobne do Divinty, poprzedniej gry studia Larian. Deweloper się z tym nawet nie kryje, co jednak nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę sukces tej produkcji. Jednym z elementów, który upodobni Baldur's Gate 3 do Divinity: Sin II będzie podział mapy świata na ogromne, ale zamknięte obszary, do których dostęp uzyskamy w kolejnych rozdziałach. Początek rozgrywki zostanie umiejscowiony na brzegach rzeki Chionthar, setki kilometrów na wschód od Wrót Baldura, ale w trakcie gry będziemy zbliżać się coraz bardziej do Wybrzeża mieczy. Maksymalny poziom jaki będzie mógł osiągnąć bohater to 10.

 

Do gry trafią wszystkie klasy postaci z systemu D&D 5e. W grze ma być najbardziej rozbudowany kreator postaci spośród wszystkich produkcji studia Larian, a rozgrywka własnym bohaterem ma być dużo ciekawsza niż w Divinity: Original Sin II. Stworzyć będzie można także własnych towarzyszy, nie będzie trzeba bazować na tym co przygotowali twórcy. Ponadto studio nie wyklucza wsparcia dla modów do gry.