Pierwsza gra na receptę. FDA zatwierdziło EndeavorRX jako lek na ADHD

Amerykańska Agencja Leków i Żywności zatwierdziła grę EndeavorRX jako terapię w leczeniu ADHD. Produkcja może być stosowana jako uzupełnienie w leczeniu dzieci nadpobudliwych i mających problemy z koncentracją. Lekarze mogą już oficjalnie przypisywać grę, choć ta nie trafiła jeszcze do ogólnej sprzedaży.

Po siedmiu latach testów gry EndeavorRX udało się uzyskać wyniki potwierdzające jej skuteczność terapeutyczną, informują zagraniczne portale, m.in. The Verge. Media o produkcji pisały od lat, zapowiadając, że może być pomocna w leczeniu ADHD oraz Alzheimera. Potwierdziły to długoletne badania, z których wynika, że co trzecie dziecko dzięki EndeavorRX lepiej radzi sobie z deficytami uwagi. By osiągnąć rezultaty, dzieci grały codziennie przez 25 minut, pięć dni w tygodniu, przez cztery tygodnie. W badaniach wzięło udział 600 dzieci. 

Skutkami ubocznymi takiej terapii bywają bóle głowy oraz pojawiające się frustracje. Są one jednak stosunkowo niewielkie w porównaniu do skutków ubocznych tradycyjnych leków

Zobacz wideo Gry planszowe - w jakie grać, jakie są idealne dla początkujących albo dzieci?

Gra na receptę zatwierdzona przez FDA

Wyniki okazały się na tyle obiecujące, że amerykańska Agencja Leków i Żywności zatwierdziła EndeavorRX jako terapię i lek. Lekarze mogą od teraz przepisywać sesje grania na iPhonie albo iPadzie dzieciom pomiędzy ósmym a dwunastym rokiem życia, które cierpią na ADHD. 

Jak twierdzą lekarze biorący udział w badaniach, produkcja nie może być stosowana jako alternatywa dla tradycyjnych terapii. EndeavorRX może być używana jako uzupełnenie do nich. 

 

Produkcja nie trafiła jeszcze na sklepowe półki, co jest kolejnym celem producenta. Póki co, można zapisać się na listę oczekującą, pod TYM adresem. 

The Verge przypomina, że to nie pierwsza próba połączenie świata gier i medycyny. W 2010 roku firma Bayer przedstawiła zatwierdzone przez FDA urządzenie Digit, które podłączało się do Nintendo DS. Pozwalało ono na mierzenie poziomu glukozy, za co dzieci otrzymywały nagrody, które potem mogły wydać w grze "Knock Em Downs™: World’s Fair".