Garmin z poważnymi problemami w działaniu. Większość usług jest od czwartku nieaktywna

Garmin ma problemy z usługami. Większość z nich nie działa. Nie wiadomo kiedy zostaną naprawione. Nie jest też jasne, czy kłopoty spowodował atak hakerski, czy coś innego.

Garmin ma poważne problemy z działaniem swoich usług. Zaczęło się czwartku rano, a kłopoty wciąż nie zostały rozwiązane. Są na tyle duże, że stanęła nie tylko sieć, ale także linia produkcyjna firmy. Od wczoraj udało się przywrócić jedynie działanie strony internetowej. Jedną z niewielu usług, która wciąż działa, jest Garmin Pay. Firma najwyraźniej nie może zlokalizować problemu, gdyż w piątek wysłała informacje do klientów o przerwie technicznej. Jak pisze branżowy portal Niebezpiecznik.pl, za problemy odpowiedzialne jest szkodliwe oprogramowanie ransomware. Nie jest jednak jasne, czy to atak hakerski, w ramach którego mogło dojść do wycieku danych. Te najważniejsze, czyli dane z kart płatniczych, powinny być bezpieczne.  Garmin wciąż nie podał informacji na temat przyczyny kłopotów, możliwe więc, że problem jest natury innej niż atak cyberprzestępców. 

Zobacz wideo Aplikacje Fleeceware

Garmin z problemami w usługach. Co nie działa?

Problem jest bardzo rozległy. Przede wszystkim użytkownicy nie mają dostępu do danych z aplikacji Garmin Connect, gdyż te są pobierane z serwerów, które nie działają. Niekoniecznie też oznacza to stratę zbieranych na serwerach danych, choć jest to możliwe. Problem dotyczy przede wszystkim danych zsynchronizowanych, ale brakuje informacji, czy te rzeczywiście przepadły. Część aktywności, póki jest miejsce na pamięci urządzenia, zapisuje się właśnie tam w folderze Garmin/Acitvity. Dane można gromadzić dalej, ale nie zostaną zapisane w chmurze. Usługi działają lokalnie, na urządzeniach, gdy więc pojawi się szansa, dane zostaną wysłane na serwery. Oprócz tego działa inReach oraz aplikacja i strona Explore. 

Więcej o: