Volkswagen będzie produkował części do samochodów elektrycznych w Poznaniu. Szykują się inwestycje

Odlewnia Volkswagen Polska wygrała przetarg na produkcję obudów do silników. Części trafią do samochodów elektrycznych. Inwestycja zabezpieczy miejsca pracy w zakładzie.

Jak podaje moto.rp.pl w Odlewni Volkswagen Polska będą produkowane obudowy do silników samochodowych. Polska fabryka wygrała dwa przetargi - na części do samochodów klasy premium oraz standardowej. Produkcja ruszy za dwa lata. Czas ten zostanie wykorzystany na inwestycje w linię produkcyjną. Zostanie ona dostosowana do nowoczesnych i ekologicznych metod produkcji. Volkswagen dzięki tej inwestycji zabezpieczy miejsca pracy w fabryce. 

Volkswagen I.D.Volkswagen zwiększa tempo elektromobilności. 60 mld euro na inwestycje

Odlewnia Volkswagen Poznań wygrywa dwa przetrargi

Pierwszy przetarg dotyczył obudowy silnika elektrycznego osi przedniej, osi tylnej oraz osi tylnej platformy PPE Performance dla samochodów elektrycznych segmentu premium, w tym przypadku Audi oraz Porsche. Rozpoczęcie seryjnej produkcji zaplanowano na 2022 rok. Rocznie z taśmy ma zjeżdżać 860 tys. egzemplarzy obudów. 

Zobacz wideo Samochód przełomowy dla Volkswagena? Sprawdzamy model ID.3

W październiku Odlewnia Volkswagen Poznań wygrała drugi przetarg, którego przedmiotem były obudowy silników dla modeli ma platformie MEB Performance. Należą do niej standardowe samochody elektryczne Volkswagen: ID.3 oraz ID.4 oraz inne modele Skody, Seata i Audi. Części trafią też do Volkswagena ID. Buzza, którego premierę zaplanowano na 2022 rok. 

Volkswagen zainwestuje w nowe linie produkcyjne

Produkcja komponentów będzie wymagała dostosowania poznańskiej odlewni. Przewidziano zakup 10 nowych maszyn obróbczych, maszyny myjącej oraz maszyny do automatycznego pakowania. Ponadto rozbudowana zostanie linia produkcyjna MEB Base, na której powstają części do ID.3.

Bugatti ChironVW chce sprzedać Bugatti firmie z Zagrzebia. Problemem są finanse

Odlewnia zostanie też dostosowana do bardziej ekologicznej produkcji. Do obróbki mechanicznej będzie wykorzystywana minimalna ilość płynów chłodzących, które zostaną zastąpione mgłą olejową i powietrzem. Inwestycje Volkswagena zabezpieczą miejsca pracy na wiele lat, co jest szczególnie ważne w dobie pandemii.