"Użytkownicy mogą mieć problem z zalogowaniem się i korzystaniem z aplikacji Slack" - poinformowano na stronie internetowej monitorującej status aplikacji. "Nasz team bada przyczyny problemu. Przepraszamy za kłopoty spowodowane usterką. Na stronie status.slack.com będziemy publikowali bieżące informacje odnośnie awarii" - dodano na Twitterze.
Z najnowszej informacji, opublikowanej o godz. 17:20 polskiego czasu, wynika, że nadal trwa ustalanie przyczyn awarii.
W komunikacie zamieszczonym o godz. 20:30 administratorzy serwisu napisali, że co prawda widzą poprawę działania i że coraz więcej klientów powinno mieć już dostęp do Slacka, to jednak nadal mogą wystąpić problemy z aplikacjami kalendarza i powiadomieniami z poczty e-mail.
Na portalu downdetector.com można przeczytać, że pierwsze zgłoszenia dotyczące usterki zaczęły napływać przed godz. 16. Najczęściej raportowane problemy dotyczą kłopotów z logowaniem się, korzystaniem z aplikacji mobilnej oraz Slacka w wersji na przeglądarkę internetową.
Awaria Slacka Fot. Screen z portalu Downdetector
Awaria platformy Slack ma zasięg globalny. W Stanach Zjednoczonych pierwsze zgłoszenia dotyczące problemów z korzystaniem z aplikacji zaczęły pojawiać się około godz. 16:20. Podobnie jak w Polsce, usterka dotyczy logowania się oraz korzystania z platformy Slack.
Awaria Slacka Fot. Screen z platformy Downdetector
Slack to darmowa usługa internetowa oparta na chmurze zawierająca zestaw narzędzi i usług służących współpracy zespołowej stworzona w oparciu o platformę programistyczną Electron. Aplikacja pełni rolę komunikatora internetowego umożliwiającego komunikację tekstową oraz głosową wraz z możliwością wysyłania multimediów.
Wiele zespołów na całym świecie korzysta ze Slack, gdyż komunikator zapewnia bardzo dobrą możliwość koordynacji działań w zespołach rozproszonych.