TikTok to jedna z najbardziej popularnych aplikacji na świecie. W 2020 żadna aplikacja nie była pobierana częściej, a niedawno dowiedzieliśmy się, że miesięcznie korzysta z niej ponad miliard osób. Jednym z ważniejszych trendów na TikToku jest gotowanie. Właściciele aplikacji postanowili wykorzystać ten potencjał.
W marcu 2022 roku w USA rusza TikTok Kitchen - poinformował Bloomberg. Firma podjęła współpracę z Virtual Dining Concepts, które będzie przygotowywać popularne dania z aplikacji. Wśród nich będą m.in. takie potrawy jak pieczona feta z makaronem, kukurydziane żeberka czy smash burgery. Menu ma się zmieniać co kwartał i będzie zależne od tego, jaki posiłek zdobył akurat popularność na TikToku.
Więcej informacji ze świata na stronie głównej Gazeta.pl
Dania będzie można zamówić tylko na wynos. Na początek planowane jest uruchomienie 300 kuchni na terenie całych Stanów. Do końca 2022 roku liczba ta ma wzrosnąć do tysiąca punktów. Ceny mają być porównywalne do innych restauracji Virtual Dining Concepts. Ceny burgerów zaczynają się na poziomie 6,99 dol.
TikTok poinformował również, że zyski ze sprzedaży trafią do autorów przepisów. Pojawiają się jednak wątpliwości co do tego, kto rzeczywiście powinien dostać zapłatę oraz jak to zweryfikować. Szczególnie że przepisy mogą należeć do kilku osób. Nie jest też jasne, jak wysokie wynagrodzenie zaoferuje TikTok. Wiadomo jednak, że dania nie będą w menu podpisane nazwiskami, czy pseudonimami ich twórców. TikTok planuje również wspierać obiecujące talenty kulinarne, jeśli pojawią się takie w aplikacji.