VR przez lata był zbyt mało komfortowy, by stać się mainstreamową technologią. Zainteresowanie nim pojawiało się i mijało. Współczesna technologia daje jednak nadzieję, że wirtualna rzeczywistość tym razem zostanie z nami na dłużej.
VR to technologia, która ma olbrzymi potencjał. Tworzenie wirtualnego świata, który będzie równie realny co nasz, daje nam nieskończone możliwości, ale tworzy też pewne zagrożenia. Jak można wykorzystać VR w terapii psychologicznej? W jaki sposób można wykorzystać tę technologię w niecny sposób? Tego dowiecie się w nowym odcinku "Next Station".
Zobacz wideo
VR-em można leczyć, ale też wykorzystać do tortur. A wirtualna rzeczywistość wchodzi do mainstreamu
Produkcja: Nina Cieślińska;
Montaż: Maciej Król;
Kamera: Patryk Larwiński.
Źródła:
- https://motionsystems.pl/vr-sickness/
- https://epicvr.pl/pl/w-vr-po-raz-pierwszy-wskrzeszono-zmarlego-czlowieka-koreanska-matka-w-goglach-vr-spotyka-zmarla-corke/
- https://www.youtube.com/watch?v=QJuSBWqAecE
- https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/frobt.2016.00003/full?source=post_page
- https://centrumprasowe.wsb.pl/157602-czy-wirtualna-rzeczywistosc-to-przyszlosc-edukacji
- https://spidersweb.pl/2017/05/intel-vr-wirtualna-rzeczywistosc.html
- https://vrpolska.eu/skad-sie-bierze-choroba-symulatorowa/
- https://next.gazeta.pl/next/7,151243,28771663,apple-pokaze-zupelnie-nowe-urzadzenie-rewolucyjne-cena-moze.html
- https://www.bbc.com/news/technology-52992675
- https://www.termedia.pl/mz/Wirtualna-rzeczywistosc-i-mozliwosci-jej-zastosowania-w-psychiatrii,35045.html
- https://www.miesiecznik.znak.com.pl/rzeczywistosc-wirtualna-przemoc-realna/
- https://centrumcyfrowe.pl/spoltech/jakie-szanse-i-zagrozenia-niesie-rozwoj-vr/
- https://thenextweb.com/news/9-ethical-problems-vr-still-solve
- https://technologyandsociety.org/virtual-reality-ethical-challenges-and-dangers/
- https://venturebeat.com/games/10-ethical-concerns-that-will-shape-the-vr-industry/
- https://www.researchgate.net/publication/220090137_Some_Practical_Considerations_of_Ethical_Issues_in_VR_Research