Firma DoNotPay chwali się, że jako pierwsza na świecie stworzyła "prawnika-robota", który potrafi działać w imieniu klienta. Dyrektor generalny Joshua Browder pokazał, jak odpowiednio "wyszkolony" przez jego firmę chatbot potrafił wynegocjować niższy rachunek za internet.
Oprogramowanie podczas rozmowy z agentem firmy Comcast, podając się za klienta, wskazało na problemy z dostępem do internetu. ChatGPT podkreślił, że tymczasowe problemy z połączeniem spowodowały utratę możliwości zawarcia kontraktów z klientami. Chatbot domagał się niższych rachunków za usługę internetu i zagroził podjęciem kroków prawnych.
Więcej o technologii przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Agent firmy Comcast przystał na tę prośbę, a tym samym klient, korzystając z narzędzia ChatGPT, uzyskał zniżkę na usługę internetu w wysokości 120 dolarów w skali roku.
Firma DoNotPay "wyszkoliła" chatbota, aby służyła konsumentom jako prawnik - wyjaśnił Joshua Browder w rozmowie z serwisem technologicznym The Verge. - Przez ostatnie pięć lat korzystaliśmy głównie z systemów opartych na regułach - powiedział. - Liczba sporów, które możemy obsłużyć znacznie wzrosła, ponieważ możemy zajmować się przypadkami, w których można odpowiadać, zamiast wysyłać tylko jeden szablon - wskazał Browder.
Dyrektor generalny DoNotPay powiedział, że w zaprezentowanym wyżej przypadku sztuczna inteligencja wyolbrzymiła problem przerw w dostępie do internetu, ale "podobnie zrobiłby klient". Joshua Browder przekazał, że chatbot będzie zachowywał się nieco inaczej, gdy będzie już dostępny dla wszystkich użytkowników.
- Nie pozwolimy na wyolbrzymianie faktów w ostatecznej wersji, ale chatbot wciąż będzie działał "agresywnie", powołując się na przepisy prawa i wywołując emocje - przekazał Browder.