PKP.appka to nowa aplikacja Polskich Kolei Państwowych. Z jej pomocą można sprawdzić m.in. lokalizację dworców oraz dostępne na nich usługi, sprawdzić informacje o punktach handlowych, a także sprawdzić aktualizowane w czasie rzeczywistym odjazdy i przyjazdy pociągów na danej stacji, wyszukać połączenia oraz kupić bilety.
PKP.appka pozwala zakupić bilety na pociągi PKP Intercity oraz koleje podmiejskie i regionalne, w tym PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, POLREGIO, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, Koleje Małopolskie i Arriva RP. Nowa aplikacja informuje również o tymczasowej organizacji ruchu pieszych na dworcu czy funkcjonowaniu dworca tymczasowego w trakcie prowadzonych remontów.
Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Kolejną funkcją nowej aplikacji jest przycisk SOS, który umożliwia szybkie połączenie z pracującymi przez 24 godziny służbami PKP odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo na dworcach kolejowych.
Natomiast druga aplikacja o nazwie PKP Intercity, która zastępuje dotychczasową aplikację o nazwie IC Mobile Navigator, dedykowana jest podróżnym korzystającym z pociągów dalekobieżnych. Z jej pomocą można kupić bilet na przejazd z przesiadką, bilet na przewóz roweru czy dodatkowego bagażu. Aplikacja PKP Intercity pozwala też sprawdzić najtańsze i najszybsze połączenie dla wybranej relacji.
Pod koniec grudnia ubiegłego roku Polskie Koleje Państwowe pochwaliły się sprzedaniem pierwszego miliona biletów poprzez aplikacje mobilne i serwisy partnerów. Jak pisał Tomasz Gontarz z zarządu PKP Intercity, "wyniki handlowe przebiły wszelkie oczekiwania przewoźnika". Współpraca z trzema partnerami PKP pozwoliła sprzedać pierwszy milion biletów w ciągu niespełna siedmiu miesięcy.
Jako pierwsza sprzedaż biletów na pociągi państwowych kolei udostępniała aplikacja mPay (stało się to 31 maja 2021 roku). 2 czerwca podobną usługę zaoferowano w aplikacji na smartfony i poprzez stronę internetową serwisu e-podróżnik.pl. Pod koniec października do grona tego dołączyło KOLEO. Partner ten również zezwolił na sprzedaż biletów zarówno poprzez komputer, jak i aplikację.
PKP informowały, że popularność zakupów biletów przez internet (zarówno poprzez strony internetowe, jak i aplikacje mobilne) stale rośnie. Obecnie kupuje je w ten sposób 70 proc. podróżnych. Jeszcze w 2019 roku było to 54,3 proc. osób. Jednocześnie spada sprzedaż w kasach i terminalach mobilnych w pociągu. W pierwszym półroczu br. wyniosła 32,4 proc., a trzy lata temu było to 46,2 proc.