PKP ma dwie nowe aplikacje. PKP.appka pozwala kupić bilet na pociąg i nie tylko

Polskie Koleje Państwowe i PKP Intercity udostępniły dwie aplikacje mobilne na smartfony. Podróżni mogą na nich m.in. sprawdzić rozkład jazdy i zakupić bilety kolejowe. Aplikacje są dostępne do pobrania w sklepach Google i Apple.

PKP.appka to nowa aplikacja Polskich Kolei Państwowych. Z jej pomocą można sprawdzić m.in. lokalizację dworców oraz dostępne na nich usługi, sprawdzić informacje o punktach handlowych, a także sprawdzić aktualizowane w czasie rzeczywistym odjazdy i przyjazdy pociągów na danej stacji, wyszukać połączenia oraz kupić bilety.

Nowe aplikacje PKP. Już teraz można je pobrać

PKP.appka pozwala zakupić bilety na pociągi PKP Intercity oraz koleje podmiejskie i regionalne, w tym PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, POLREGIO, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, Koleje Małopolskie i Arriva RP. Nowa aplikacja informuje również o tymczasowej organizacji ruchu pieszych na dworcu czy funkcjonowaniu dworca tymczasowego w trakcie prowadzonych remontów.

Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Kolejną funkcją nowej aplikacji jest przycisk SOS, który umożliwia szybkie połączenie z pracującymi przez 24 godziny służbami PKP odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo na dworcach kolejowych.

Natomiast druga aplikacja o nazwie PKP Intercity, która zastępuje dotychczasową aplikację o nazwie IC Mobile Navigator, dedykowana jest podróżnym korzystającym z pociągów dalekobieżnych. Z jej pomocą można kupić bilet na przejazd z przesiadką, bilet na przewóz roweru czy dodatkowego bagażu. Aplikacja PKP Intercity pozwala też sprawdzić najtańsze i najszybsze połączenie dla wybranej relacji.

PKP odtrąbiły sukces. Sprzedano milion biletów przez aplikacje partnerów

Pod koniec grudnia ubiegłego roku Polskie Koleje Państwowe pochwaliły się sprzedaniem pierwszego miliona biletów poprzez aplikacje mobilne i serwisy partnerów. Jak pisał Tomasz Gontarz z zarządu PKP Intercity, "wyniki handlowe przebiły wszelkie oczekiwania przewoźnika". Współpraca z trzema partnerami PKP pozwoliła sprzedać pierwszy milion biletów w ciągu niespełna siedmiu miesięcy.

Jako pierwsza sprzedaż biletów na pociągi państwowych kolei udostępniała aplikacja mPay (stało się to 31 maja 2021 roku). 2 czerwca podobną usługę zaoferowano w aplikacji na smartfony i poprzez stronę internetową serwisu e-podróżnik.pl. Pod koniec października do grona tego dołączyło KOLEO. Partner ten również zezwolił na sprzedaż biletów zarówno poprzez komputer, jak i aplikację.

PKP informowały, że popularność zakupów biletów przez internet (zarówno poprzez strony internetowe, jak i aplikacje mobilne) stale rośnie. Obecnie kupuje je w ten sposób 70 proc. podróżnych. Jeszcze w 2019 roku było to 54,3 proc. osób. Jednocześnie spada sprzedaż w kasach i terminalach mobilnych w pociągu. W pierwszym półroczu br. wyniosła 32,4 proc., a trzy lata temu było to 46,2 proc.

Zobacz wideo "Nie będziemy czekać na pociąg przez 3 godziny. Nikt sobie na to nie może pozwolić"
Więcej o: