Firma zwolniła tysiące ludzi. Teraz stworzyła bota sztucznej inteligencji, który może zastąpić kolejnych

Amerykańskie przedsiębiorstwo Salesforce udostępniło chatbota dla firm, który ma pomóc usprawnić pracę wykonywaną zazwyczaj przez ludzi. A stało się to niedługo po ogromnej fali zwolnień.

Salesforce to amerykańska firma zajmująca się oferowaniem usług chmurowych dla firm i posiadająca popularny komunikator do pracy w zespole - Slack. Przedsiębiorstwo najwyraźniej bardzo mocno stawia na sztuczną inteligencję, bo nie tylko samo korzysta z jej zalet, ale chce podzielić się pomocą AI z innymi.

Zobacz wideo Te wynalazki zna cały świat. Wiedziałeś, że są dziełem Polaków? [TOPtech]

Sztuczna inteligencja dla firm. Pomoże pracownikom czy ich zastąpi?

Salesforce poinformowało bowiem o uruchomieniu AI Cloud, czyli zestawu usług chmurowych dedykowanych dla przedsiębiorstw. Salesforce chwali się, że AI Cloud to "najszybszy i cieszący się największym zaufaniem sposób, w jaki można usprawnić obsługę klienta i poprawić produktywność firmy". Innymi słowy, jest to nowy chatbot oparty o model Einstein GPT, którego głównym zadaniem będzie wykonywanie pewnych czynności, usprawniających codzienną pracę w zakresie sprzedaży, usług, marketingu i handlu. Salesforce chwali się, że AI Cloud jest kompleksowym narzędziem, które w czasie rzeczywistym może sprawować pieczę nad częścią obowiązków, zwiększając "produktywność i wydajność" firmy i pracowników w niej zatrudnionych.

Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji przedsiębiorcy mogą w mgnieniu oka m.in. wygenerować treści maili spersonalizowanych pod konkretnego klienta, obsługiwać chat i generować wiadomości na potrzeby działów obsługi klienta, a nawet przygotowywać podsumowania ofert. Chatbot sprawdzi się też w tworzeniu treści reklamowych, przygotowywaniu raportów i rekomendacji dla innych zespołów, a nawet jako wsparcie dla programistów, którzy zechcą skorzystać z AI, aby wygenerować kod, wyszukać w nim błędy i nanieść poprawki. Widać więc wyraźnie, że AI Cloud - jak zachwala Salesforce - świetnie sprawdzi się w bardzo szerokim wachlarzu zadań, które do tej pory były domeną "ludzkich" pracowników. Zdaniem producenta rozwiązania mają pomagać ludziom, ale nietrudno wyobrazić sobie, że w praktyce zastąpią przynajmniej część z nich.

Co ciekawe, Salesforce jeszcze niedawno zmagał się z ogromną falą zwolnień. Między styczniem a marcem br. firma pozbyła się ok. 10 proc. całego personelu, czyli między 7 a 8 tys. osób. Wcześniej, bo jeszcze pod koniec 2022 roku, pożegnano się z ponad tysiącem ludzi. Jednym z powodów miał być nadmiar pracowników zatrudnionych podczas technologicznego boomu w czasie pandemii. Z nadmiarem pracowników po pandemii, a tym samym falami zwolnień zmagało (lub wciąż się zmaga) większość największych firm technologicznych na świecie, w tym m.in. Google, Meta, Amazon i Microsoft.

Więcej o: