W piątek po godz. 20:40 użytkownicy internetowych portali społecznościowych Facebook, Messenger, Instagram i WhatsApp zaczęli masowo zgłaszać problemy z dostępem do usług. Serwis Downdetector, na którym można obserwować przerwy w dostawie poszczególnych usług w internecie, otrzymał łącznie kilkanaście tysięcy zgłoszeń o awarii. Warto dodać, że już w ciągu dnia Messenger miał problemy z wysyłaniem wiadomości.
W przypadku Facebooka aż 72 proc. użytkowników zgłaszało problemy ze stroną www - wimikało z danych Downdetectora. Natomiast jeśli chodzi o Messengera, 52 proc. wskazywało na problem z wysyłaniem wiadomości, 25 proc. z odbieraniem wiadomości, a 23 proc. zgłaszało kłopoty z działaniem samej aplikacji. Z kolei aż 87 proc. zgłoszeń użytkowników WhatsAppa dotyczyło problemów z wysyłaniem wiadomości.
Zgłoszenia o awarii napływały jeszcze po godz. 22:00. Meta, właściciel Facebooka, przekazał krótki komunikat Agencji Reutera: "Nasze zespoły są świadome awarii i aktywnie starają się rozwiązać problem tak szybko, jak to możliwe". Po godz. 23:00 sytuacja została opanowana.