P4 ogłosiło chęć przejęcia spółki UPC Polska jeszcze we wrześniu 2021 roku, ale transakcję formalnie sfinalizowano w kwietniu 2022 roku. Teraz Play poinformowało o zakończeniu ostatniego etapu prowadzonej od tamtej pory integracji obu marek.
Od 31 sierpnia br. UPC Polska będzie funkcjonować na rynku pod nazwą Play. Jak informuje drugi z operatorów, jest to następstwem zakończonego teraz prawnego połączenia spółek P4 i UPC Polska, sfinalizowanym właśnie odpowiednim wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego. Tym samym marka UPC Polska kończy swój żywot po 23 latach działalności.
Co to oznacza dla klientów? Na szczęście zmiany nie będą uciążliwe. Play informuje, że umowy klientów UPC Polska pozostają na niezmienionych warunkach i będą oni mogli korzystać ze wszystkich usług dokładnie tak, jak do tej pory. Niezmienny pozostaje również czas trwania umów, wysokość opłat oraz dane rachunku bankowego potrzebnego do uregulowania płatności.
Wraz z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego UPC Polska staje się formalnie częścią spółki P4, która przejęła wszelkie prawa i obowiązki UPC Polska. Oznacza to, że obecni klienci UPC Polska mogą nadal wygodnie korzystać ze swoich usług na dotychczasowych warunkach. Zarówno czas trwania umów, wysokość opłat jak i dane rachunku bankowego do dokonywania wpłat pozostają niezmienione
Wszystkie sprawy klientów UPC Polska będzie jednak obsługiwało teraz już bezpośrednio Play. Proces ten zaczął się już kilka miesięcy temu, gdy operator P4 podjął decyzję o stopniowym zamykaniu salonów UPC w Polsce. Strona internetowa upc.pl wciąż działa, ale operator informuje, że od 1 września odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania trzeba będzie szukać już na play.pl. Najpewniej od piątku strona operatora będzie przekierowywać do witryny sieci Play.
Wcześniej w tym tygodniu Play poinformowało, że wraz z końcem sierpnia z firmy odchodzi Michał Fura, dotychczasowy rzecznik prasowy UPC Polska i szef komunikacji korporacyjnej Play. Fura trafił do Play wraz z przejęciem przez operatora spółki UPC Polska.