mBank naliczał opłaty za kartę - to był błąd

Część użytkowników kart debetowych w mBanku musiała zapłacić za prowadzenie karty, choć wykonały transakcje na kwotę zwalniającą z opłaty. Bank zwraca pieniądze, ponieważ w systemie wystąpił błąd.

Standardowo według umowy i regulaminu opłata w wysokości 2 zł naliczana jest wyłącznie wtedy, gdy klient nie korzysta z karty płatniczej. W innym wypadku karty debetowej mBanku można używać bezpłatnie.

- Opłata została pobrana niesłusznie tylko wobec części użytkowników kart mBanku. Nie ma ona wpływu na bezpieczeństwo i stabilność systemu transakcyjnego banku - tłumaczy Krzysztof Olszewski z mBanku.

Czytaj też:  10 opłat, o których nie wiesz, a które pobiera Twój bank

Jak zapewnia przedstawiciel mBanku, osoby którym bank niesłusznie pobrał opłatę w wysokości 2 zł, otrzymały jej zwrot lub otrzymają go jeszcze dzisiaj. Zaksięgowanie środków na rachunku następuje automatycznie, bez konieczności kontaktu z bankiem.

Problem nie dotyczy klientów innych banków działających pod szyldem BRE Bank i - według Olszewskiego - wystąpił po raz pierwszy.