Jeżeli zapisujesz swoją prace przed zamknięciem Windows, możesz zrezygnować z tej funkcji, gdyż czasem bywa ona uciążliwa. Mowa, m.in. o sytuacji, kiedy po kliknięciu przycisku Zamknij szybko odchodzisz od komputera, a ten może nie zostać wyłączony z uwagi na konieczność potwierdzenia zamknięcia działającej aplikacji.
Opcję automatycznego kończenia zadań możesz włączyć za pomocą edytora rejestru. W tym celu:
Uruchom edytor rejestru ? kliknij menu Start , wpisz słowo regedit w pole Wyszukaj programy i pliki i naciśnij [Enter]
W okienku po lewej stronie rozwiń gałąź HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop .
Teraz z menu Edycja wybierz Nowy/Wartość ciągu .
W okienku po prawej stronie wpisz AutoEndTasks (automatyczne zakańczanie zadań).
Naciśnij przycisk [Enter].
Dwukrotnie kliknij utworzoną wcześniej wartość, ustaw 1 jako dane wartości, poczym kliknij OK .
Zamknij okno Edytor rejestru i uruchom ponownie komputer.