Sezon budowlany i remontowy wciąż trwa, wielu konsumentów wciąż chce skorzystać z usług takich jak naprawy czy remonty domów i mieszkań. Firmy budowlane i remontowe, które poszukują klientów, powinny rozważyć wszelkie sposoby na zwiększenie liczby zamówień.
Dzięki platformie OLX jest to możliwe również w sieci. Tak, klienci szukają fachowców od budowania, łatania dziur i naprawiania również w tym serwisie. Nic dziwnego, platforma dostarcza milionom Polaków setki tysięcy ofert związanych nie tylko z produktami, ale i usługami.
Zalet poszukiwania klientów i usługodawców w sieci jest co najmniej kilka. Po pierwsze, jest to świetny sposób na dotarcie do większej grupy odbiorców. Przez internet, firmy budowlane i remontowe mogą trafić do klientów nie tylko w swojej najbliższej okolicy, ale też rozszerzyć nieco obszar działań. Warto też pamiętać, że przyzwyczajenia konsumentów się zmieniają. Chcą mieć w smartfonie wszystko, co możliwe – bank, serwis z serialami i dostęp do usług remontowych i remontowo-budowlanych.
Remont Materiał promocyjny
Działania mające na celu zwiększenie liczby klientów prowadzone w sieci mogą być skuteczniejsze niż tradycyjne metody marketingowe.
Podjęcie współpracy z serwisem OLX, który prowadzi również specjalistyczny serwis kojarzący firmy budowlane i klientów Fixly, ma sens z jeszcze jednego względu. Pozwala skuteczniej śledzić wyniki, analizować dane, komunikować się online. To wygodne również dla usługodawcy.
OLX zapewnia firmom budowlanym i remontowym ogólnopolski zasięg. Poprzez oferowanie swoich usług online, firmy mogą dotrzeć do potencjalnych klientów i nie martwić się o przestoje. Współpraca z OLX daje też istotną przewagę konkurencyjną nad firmami, które działają tylko tradycyjnie. Czasy poczty pantoflowej i kartek naklejanych na słupy odeszły do przeszłości.
Czego chcą klienci? Co mogą dać fachowcy? Jak technologia ułatwia zarówno zleceniobiorcom, jak i zleceniodawcom? Wyjaśnia to ekspert serwisu OLX.
Z informacji, które otrzymujemy z rynku, można wywnioskować, że klienci wstrzymują się z decyzjami o rozpoczęciu poważnych inwestycji remontowo-budowlanych, jeżeli nie są one absolutnie konieczne. Inwestycje, z których na pewno klienci nie rezygnują, to mniejsze prace remontowe, czy po prostu wykończenie lub odświeżenie wnętrz, które planują z wyprzedzeniem i na które odkładają środki.
Na pytania odpowiada Artur Kołpowski, Head of Business Services w OLX.
Cezary Kłopotowski Materiał promocyjny
Klienci branży budowlanej i remontowej, podobnie jak wszystkich innych, są w internecie i to tam najłatwiej ich znaleźć. Podobnie jak wykonawców. Serwisy Grupy OLX cechuje duża łatwość znalezienia zarówno zlecającego, jak i zleceniobiorców. Z perspektywy usługodawcy dużą zaletą jest intuicyjna obsługa naszych platform. A dzięki serwisowi OLX, z którego każdego miesiąca korzysta 14 milionów użytkowników, łatwo mogą oni dotrzeć do nowej grupy klientów.
Procesy zakupowe od lat przenoszą się do sieci, a pandemia tylko przyspieszyła to zjawisko. Zamówienie czy to przedmiotu, czy samej usługi w sieci jest po prostu wygodniejsze i szybsze, niż przysłowiowe bieganie po mieście. Dodatkowo baza usługodawców w Polsce jest ogromna i rozumieją oni, że internet to miejsce, w którym trzeba ogłaszać się, by móc konkurować o klienta.
Wykonawców szukamy najczęściej blisko miejsca świadczenia usługi, co pozwala obniżyć koszty dojazdu czy transportu profesjonalnego sprzętu. Potrzebujemy konkretnych usług, a zatem im więcej informacji udziela fachowiec, tym lepiej. W podejmowaniu decyzji przez zleceniodawcę pomagają takie dane jak lokalizacja, forma kontaktu, dostępność, posiadane certyfikaty.
Ważne też, by znać preferowane formy kontaktu z usługodawcą. Choć klienci mają dostęp do czatu w aplikacji, nadal najchętniej wybierają drogę rozmowy telefonicznej z usługodawcą. Warto więc być pod telefonem, a wręcz w ogłoszeniu wskazać godziny, w których najdogodniej nam się skontaktować.
Sama kategoria Usług to średnio ponad 2,5 mln odwiedzin w miesiącu. Ale trzeba też pamiętać o tym, że platformę OLX każdego miesiąca odwiedza co trzeci Polak, który potencjalnie może być nabywcą naszych usług. Szukając w serwisie OLX np. elementów wyposażenia wnętrz, użytkownik może też przy okazji szukać usługodawców zajmujących się ich dowozem i wniesieniem. Planując lifting łazienki i poszukując np. nowej kabiny prysznicowej, może od razu w jednym miejscu znaleźć kogoś, kto zajmie się montażem. Dla wykonawców usług oznacza to więc potencjalną bazę klientów, której nie znajdą w żadnym innym miejscu w internecie.
OLX Materiał promocyjny
Szczyt zainteresowania klientów przypada na końcówkę i początek roku kalendarzowego, a dalej na sezon letni, poczynając od kwietnia, aż do września.
Tylko we wrześniu tego roku w kategorii Usługi w serwisie pojawiło się 215 tys. ogłoszeń. Największy odsetek to ogłoszenia z Budowy i remontu, poza tym również naprawa, montaż, serwis oraz tworzenie mebli na wymiar. Jest z czego wybierać, dodatkowo też w portfolio mamy część poświęconą wykonawcom.
Z danych serwisu Fixly wynika, że najczęściej zlecane są naprawy sprzętu AGD, pogotowie hydrauliczne i sprzątanie mieszkań i domów. Jeśli chodzi o kategorie związane z budowlanką, to są to zapytania o remont, mieszkania i układanie płytek.
Średnio miesięcznie na platformie OLX użytkownik dostaje 8 odpowiedzi na swoje ogłoszenie w kategorii Usług.
Zdecydowanie tak. Dodając nowe ogłoszenia i w dodatku robiąc to z lekkim wyprzedzeniem albo z początkiem sezonu można pozyskać nowe zlecenia i wypełnić sobie kalendarz na kolejne miesiące.
Warto rozważyć korzystanie z dwu naszych platform jednocześnie. Na OLX publikować ogłoszenia, na które odpowiadają klienci, a na Fixly uruchomić kanał, gdzie to zlecający informuje, jaką usługę ma do wykonania, a specjaliści sami kontaktują się w sprawie jej realizacji.
Obecność na platformach Grupy OLX wiąże się z niską kwotą inwestycji w stosunku do potencjalnych zysków, a rozbudowanie biznesu o dwa nowe kanały promujące nasze usługi to korzyść dla biznesu.