Ten samochód elektryczny udowadnia, że warto sięgać po innowacje. Tobie dadzą komfort, środowisku wytchnienie

Po jaki samochód sięgnąć u progu roku 2023? Jaki model będzie spełniał oczekiwania tych, którzy chcą czegoś wyjątkowo stylowego, przestronnego i innowacyjnego? W Polsce jest dostępny wyjątkowy model. Kompaktowy samochód elektryczny, który zachwyca zasięgiem, osiągami, przyspieszeniem. Posiada dużo funkcji zwiększających wygodę i poprawiających bezpieczeństwo. Taki, który jest niezawodny, lubi, gdy rozmawia się z nim za pomocą smartfona. Stylowy, elegancki, nowoczesny, a jednocześnie przyjazny dla planety. I naszego portfela.

Wybór samochodu nie jest łatwą sprawą, bo na rynku tłok jest całkiem spory. Warto zatem wybrać samochód, który będzie wyróżniał się z tłumu podobnych do siebie aut, które co najwyżej nazwać można poprawnymi. Samochód powinien mieć "to coś". Wyjątkowy wygląd, wyjątkowy napęd i funkcje, które zdejmują z barków kierowcy stres podczas miejskich manewrów, "dreptania" w podmiejskim korku, czy szybkiej jeździe po nawet najbardziej krętych drogach.

Takim modelem bez wątpienia jest Citroën ë-C4, stuprocentowy samochód elektryczny z wieloma intrygującymi rozwiązaniami. Jaki jest? Zaskakujący, przewyższający oczekiwania, szybki i zwinny, a jednocześnie cichy. W wyjątkowo gustownym i nowoczesnym wnętrzu na każdej drodze poczujemy się komfortowo.

Jedyny w swoim rodzaju styl. Citroën ë-C4 wyróżnia się z tłumu

Pierwsze co przykuwa uwagę, to nowoczesna, ale wciąż elegancka bryła emanująca kultowym francuskim stylem. Twórcy tego modelu nie zapomnieli też o pragmatycznym aspekcie auta – jest sprytnie zaprojektowany, dzięki czemu udało się połączyć kompaktowe wymiary z funkcjonalnością, przestronnością i bezpieczeństwem. Praktyczny jest tu nawet duży, rodzinny bagażnik, który sprawdzi się w wielu mniej i bardziej codziennych sytuacjach.

Wrażenie robi też wybór kolorystyki – 7 kolorów nadwozia i 5 pakietów kolorystycznych spełni wymogi każdego. Zwolennicy jaskrawych kolorów wybiorą ROUGE ÉLIXIR, lubiący nieco bardziej stonowane kolory sięgną po BLEU ICELAND, do wyboru są też odcienie szarości, inspirująca czerń PERLA NERA i zawsze elegancka biel BLANC BANQUISE.

Komfort i przestrzeń zapraszają do wspólnej podróży

Styl przebija też w dodatkach i detalach, sprawiając, że nawet mniej wytrawni znawcy motoryzacji od razu zrozumieją, że to auto stworzyli projektanci Citroëna. Przestronne i utrzymane we francuskim stylu wnętrze to wielka, pełna komfortu przestrzeń. Bogactwo detali i wykończeń, schowków i uchwytów, które sprawiają, że mamy pewność, że za projektem auta stoją dekady wsłuchiwania się w głos kierowców.

W środku roi się od technologicznych udogodnień i innowacji. Kierowca może korzystać z intuicyjnych, czytelnych i łatwych w eksploatacji interfejsów. Specjalny tryb wyświetlania umożliwia śledzenie stanu naładowania akumulatorów lub aktualnego zasięgu. Na ekranie wyróżniają się trzy kluczowe informacje: wskaźnika mocy, przepływu energii oraz komfortu cieplnego. Dzięki ekranowi dotykowemu o przekątnej 10 cali umieszczonemu w centralnej części deski rozdzielczej, możemy sprawdzić m.in. schemat przepływu energii czy zaplanować ładowanie.

Kierowca ma do wyboru aż sześć tonacji wnętrza. Są tu i uniwersalne szarości i bardziej zdecydowane czerwienie.

Innowacyjny silnik, nowatorska bateria. Spore osiągi, szybkie ładowanie nawet w domu

Na szczególne podkreślenie zasługuje napęd. Citroën ë-C4 udowadnia, że samochód elektryczny jest w stanie spełnić w zasadzie wszelkie wymagania wobec pojazdu tej kategorii. Pierwsze, o co spyta kierowca rozważający zakup elektryka, to zapewne zasięg. Jest imponujący, bo wynosi aż 357 km (w cyklu WLTP). Jedno naładowanie pozwala więc nie tylko bez problemu długo poruszać się w obrębie miasta, ale regularnie podróżować na dłuższe dystanse. Citroën rozwiał też wszystkie mity związane z przyspieszaniem. I w mieście, i na trasie jest ono bardzo dynamiczne. Od 0 do 100 km/h możemy rozpędzić się już w 9,7 s w trybie Sport.

Przypomnijmy, że samochody elektryczne w tym aspekcie już od dawna niczym nie ustępują wielu modelom napędzanym silnikiem benzynowym. Warto podkreślić też, że elektryk stworzony przez Citroëna to kolejna generacja pojazdu. Większość obiegowych opinii krążących wokół elektrycznych samochodów to nieaktualne już mity, które dotyczą technologii sprzed kilkunastu lat.

Dowodów na potwierdzenie tej tezy jest całe mnóstwo. Bateria zaprojektowana dla samochodu oraz system ładowania są tak wydajne, że "zatankowanie" elektryczności do poziomu 80 proc. może zająć zaledwie 30 minut. Na stacjach o mocy 100 kW, które można znaleźć na autostradach, po podłączeniu do publicznej stacji DC o mocy 20 kW ładowanie akumulatora do zasięgu 140 km uzyskuje się w ciągu 1 godziny).

W domu akumulator można całkowicie naładować w 31 godzin przy użyciu standardowego gniazdka. Gniazdo typu Green'Up 16A skraca proces do 15 godzin. Urządzenie Wallbox z opcjonalną ładowarką pokładową 11 kW zainstalowane w domu umożliwia z kolei pełne ładowanie w 7,5 godziny w trybie jednofazowym oraz w 5h w trybie trójfazowym.

Bateria o pojemności 50 kWh jest objęta gwarancją na okres 8 lat (z limitem 160 000 km) – jej wydajność nie spadnie poniżej poziomu wynoszącego 70 proc. Sam proces ładowania jest banalny, z łatwością można zaprogramować go za pomocą ekranu dotykowego lub aplikacji My Citroën. Pozwoli to obniżyć koszt ładowania poprzez uruchomienie procesu poza godzinami szczytu, gdy ceny energii są niższe. Gniazdo ładowania zawiera lampkę sygnalizującą etap ładowania, który można również obserwować zdalnie w aplikacji My Citroën.

Citroënie ë-C4Citroënie ë-C4 Materiał promocyjny

Inteligencja, która dba o komfort i bezpieczeństwo. Wiele systemów wsparcia

Wrażenia na drodze będą pełniejsze dzięki specjalnym trybom jazdy, które pozwalają dobrać zachowanie się pojazdu do warunków drogowych i naszych preferencji. Od razu widać, że dekady prac nad innowacjami przyniosły spektakularne efekty.

Innowacyjne w nowym elektrycznym Citroënie ë-C4 jest w zasadzie wszystko. Od automatycznych świateł (z funkcją doświetlania zakrętów), przez wycieraczki, po systemy wspomagające kierowcę. Jest tu wszystko to, co znamy z pojazdów z najwyższej półki, wszystko, co czyni jazdę mniej stresującą. Na pokładzie mamy bowiem półautonomiczny system Highway Driver Assist. Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go pomaga utrzymać dystans od poprzedzających pojazdów oraz pas ruchu. Kierowca nie musi w zasadzie dotykać pedałów gazu i hamulca. Inteligentne rozwiązania dbają też o bezpieczeństwo - system hamowania awaryjnego jest zawsze gotów, by aktywować się w sytuacji krytycznej, zareagować na możliwość kolizji poprzez jej uniknięcie lub przynajmniej zmniejszenie ewentualnych skutków. Osobny system czuwa nad pojawiającymi się na drodze niebezpieczeństwami i w razie potrzeby błyskawicznie ostrzega kierowcę. Bezcenne są też rozwiązania takie jak asystent pasa ruchu czy monitorowanie martwego pola. Skupienie wzroku na drodze ułatwia też wyświetlacz head-up.

Rozwiązań jest więcej, bo Citroënie ë-C4 korzysta z 20 systemów wspierania kierowcy. Oprócz tych, które przydadzą się na trasie, warto wymienić te stworzone do miasta. Jest tu i Park Assist, który wspomaga kierowcę przy parkowaniu równoległym i prostopadłym, i czujnik parkowania, i wygodny hamulec postojowy. Kolejne funkcje to kamera 360 stopni i kamera cofania – bezkonkurencyjne w podziemnych parkingach, na osiedlach, po zmroku, gdzie zawsze możemy spodziewać się nieoczekiwanego.

Nowy ë-C4 dba też o pasażerów, bo jak inaczej traktować możliwość pełnej komunikacji ze smartfonami z systemem iOS lub Android. Inżynierowie zadbali o wygodę nawet przy wsiadaniu i wysiadaniu czy uruchamianiu auta, bo ten model jest bezkluczykowy. 

Citroënie ë-C4Citroënie ë-C4 Materiał promocyjny

Zyskujesz ty, zyskuje planeta

Citroën ë-C4 to świetna propozycja nie tylko dlatego, że to świetnie zaprojektowany, kompaktowy, przestronny samochód pełen innowacyjnych rozwiązań. Jest też bardzo korzystny dla portfela, a także dla środowiska. Wykorzystywanie energii elektrycznej, zamiast tradycyjnego paliwa pozwala znacząco obniżyć emisję szkodliwych substancji, przez co nasz wpływ na środowisko jest mniejszy. Każdy przejechany kilometr to mniej bezpośredniej emisji dwutlenku węgla, zanieczyszczeń i równie niekorzystnego dla środowiska hałasu.

Samochód elektryczny może być też korzystny dla nas, bo w najbardziej optymistycznym wariancie możemy "tankować" go w zasadzie za darmo – wykorzystując energię słoneczną czy wiatr. Samochód elektryczny jest też przyszłościowym rozwiązaniem z uwagi na plany dotyczące budowy elektrowni atomowych. Warto podkreślić też znaczącą wydajność pojazdów elektrycznych – poczciwe motory benzynowe nie mają w zasadzie szans, by w tym aspekcie dorównać swoim następcom.

Citroën ë-C4 to świetny dowód na to, że samochód elektryczny wymaga potencjalnie mniej napraw i konserwacji. Nie trzeba martwić się o wymianę oleju, filtrów, zatkanie pomp paliwowych, przewodów. Silnik elektryczny nie potrzebuje też płynu chłodzącego, składa się także z mniejszej liczby części. 

Citroën ë-C4 ma oczywiście brata z silnikiem spalinowym – C4 w "tradycyjnej" wersji również zasługuje na uznanie z uwagi na mnogość funkcji bezpieczeństwa i spore osiągi na drodze. Citroën po raz kolejny udowodnił, że zna się na tworzeniu samochodów zapadających w pamięć, które dbają o komfort kierowcy i pasażera, jeszcze zanim ci zdążą zbliżyć się do drzwi.

Więcej o: