WARTA warta posprzątania to akcja, która rzuca światło na rosnący problem, jakim jest śmiecenie w miejscach rekreacyjnych i wypoczynkowych. Dlaczego sprzątanie nad Wartą? Poznańska Wartostrada to miejsce idealne na spotkania, przejażdżkę rowerem czy spacer. Życie nad brzegami rzeki kwitnie. Niestety wraz z nim rośnie liczba tych, którzy tam śmiecą. Dowodem na to może być zeszłoroczny wynik akcji, czyli prawie dwie tony odpadów zebranych podczas zaledwie dwóch dni akcji, głównie tzw. "śmieci weekendowych": butelek, opakowań po jedzeniu, jednorazowych grilli.
Akcja "WARTA warta posprzątania" prowadzona jest we współpracy Fundacji Nasza Ziemia z firmą LIDL Polska, która jest zaangażowana w walkę z problemem plastiku, zgodnie ze strategią REset Plastic oraz polskiej edycji międzynarodowego ruchu na rzecz nieśmiecenia w naturze Clean Up The World.
Materiał promocyjny
Partnerem strategicznym wydarzenia jest Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Poznania, a Prezydent Miasta Poznania objął je Honorowym Patronatem. Wydarzenie w warstwie organizacyjnej i edukacyjnej wspierać będą jednostki miejskie, takie np. jak Zakład Zagospodarowania Odpadów czy Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta UMP. W tym roku na zaproszenie Lidl Polska do Honorowych Patronów wydarzenia dołączył UN Global Compact Network Poland.
Akcja zostanie podzielona na dwa dni i dwa główne obszary działań. 12 września przeznaczymy na sprzątanie terenów na północy, w pobliżu Mostu Lecha, dzień później – 13 września – skoncentrujemy się na obszarach na południu, w pobliżu Mostu Królowej Jadwigi. W tych lokalizacjach rozstawimy Kwatery Główne Akcji Sprzątanie świata, w których pomiędzy 11:00 a 15:30, na gotowych do działania wolontariuszy czekać będą Niezbędniki Wolontariusza NASZEJ ZIEMI: worki, rękawice, chwytaki - wszystko to, co niezbędne do sprawnego i bezpiecznego sprzątania. Dodatkowo, wzorem zeszłorocznej akcji, w Kwaterach Głównych uczestnicy będą mogli skorzystać z ekologicznych stoisk edukacyjnych oraz wziąć udział w quizach i konkursach.
Materiał promocyjny
Nie zabraknie też atrakcji, takich jak wspólne sprzątanie z piłkarzami Warty Poznań.
Dołączając do akcji można przyczynić się nie tylko do zadbania o czystość Wartostrady, ale także do promowania postaw ekologicznych i umacniania - przede wszystkim u młodszych - nawyku porządkowania po sobie.
Trwają zapisy dla wolontariuszy, którzy chcą dołączyć do akcji. Więcej informacji można znaleźć na stronie wydarzenia.
Sprzątanie świata to polska edycja akcji Clean up the World, która swój początek wzięła od sprzątania Australii. W 1993 roku jej pomysłodawca, australijski żeglarz i biznesmen Ian Kiernan, rozszerzył ideę Clean up Australia na cały świat pod patronatem Organizacji Narodów Zjednoczonych. Rok później Mira Stanisławska-Meysztowicz, Polka na stałe mieszkająca w Australii, zaszczepiła tę ideę w naszym kraju pod nazwą Sprzątanie świata - Polska. Założyła też Fundację Nasza Ziemia, która od początku koordynuję tę akcją w Polsce. Patronem Honorowym ogólnopolskiej Akcji Sprzątanie świata - Polska jest Ambasada Australii.
W wydarzeniu nie chodzi o to, by sprzątać, ale o to, by nie śmiecić i poprawnie segregować odpady. W akcji Clean up The World na całym świecie uczestniczy blisko 40 milionów wolontariuszy. Akcja odbywa się zawsze w trzeci weekend września i polega na społecznym zaangażowaniu się osób, firm i instytucji w sprzątanie najbliższego otoczenia z zalegających tam śmieci.
W tym roku Akcja odbędzie się po raz 30. "WARTA warta posprzątania" będzie PreStartem wrześniowego finału.
Podobnie jak w ubiegłych latach plakat promujący Akcję Sprzątanie świata - Polska zaprojektował wybitny artysta grafik Andrzej Pągowski. Hasło przewodnie jubileuszowej edycji brzmi: "Sprzątanie świata łączy ludzi".
Więcej o Akcji na stronie poznan.pl oraz: sprzatanieswiata.pl.
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 850.
Materiał promocyjny PR marki Lidl.