Coca-Cola nie zrezygnuje z plastikowych butelek. "Konsumenci wciąż je lubią"

Coca-Cola w dalszym ciągu będzie sprzedawać swoje napoje w butelkach z plastiku. Bea Perez, wiceprezeska koncernu, podczas konferencji w Davos wyjaśniła, że wynika to z przyzwyczajeń konsumentów, którzy plastikowe butelki po prostu lubią.

>>> Zobacz także: Chcesz zadbać o środowisko? Daniel Maikowski prezentuje aplikacje, które ci w tym pomogą

Zobacz wideo

Bea Perez, wiceprezeska koncernu Coca-Cola, podczas konferencji w Davos stwierdziła, że jej firma nie zrezygnuje z plastikowych butelek jednorazowych.

Klienci je lubią, bo można je wielokrotnie zamykać i są lekkie.

- stwierdziła Perez.

Jak wyjaśnia BBC, Coca-Cola to jeden z największych producentów odpadów z tworzyw sztucznych - każdej minuty produkuje bowiem 200 tys. plastikowych butelek. Z tego względu organizacja Break Free from Plastic uznała giganta za "najbardziej zanieczyszczającą markę świata".

Coca-Cola zapewnia, że do 2030 roku 50 proc. materiałów wykorzystywanych przez nią do produkcji opakowań będzie pochodziło z recyclingu. Jednocześnie Perez wyjaśniła, że zastąpienie plastiku aluminium i szkłem nie jest rozwiązaniem, bo ślad węglowy pozostawiany przez producenta napoju byłby wtedy jeszcze większy.

Plastik niebezpieczny nie tylko dla środowiska

Szkodliwy wpływ plastikowych odpadów na środowisko jest znany od lat - butelki, słomki i inne jednorazowe produkty masowo zanieczyszczają np. oceany, utrudniając funkcjonowanie fauny i flory.

Plastik może być jednak jeszcze groźniejszy. Trafia on bowiem również i do naszych organizmów w postaci mikrocząsteczek. Drobne fragmenty tworzyw sztucznych o średnicy poniżej 5 mm są tak powszechne, że zdaniem naukowców z University of Newcastle w Australii, w ciągu jednego tygodnia zjadamy średnio pięć gramów plastiku - tyle, ile waży karta kredytowa.

Odpady z tworzyw sztucznych potrzebują setek lat, by się rozłożyć - zwykła plastikowa torba ulega biodegradacji w 400 lat. Zdaniem naukowców proces może przebiegać w sposób groźny dla człowieka, bo pod wpływem czynników zewnętrznych, w tym promieniowania słonecznego, mogą rozpadać się na drobne fragmenty, czyli pochłaniany z żywnością i wodą mikroplastik.

Czytaj też: Coca-Cola wycofuje swoje produkty z Intermarche oraz Netto. Sieć chce promować zdrowe napoje

Klimat i ekologia są dla ciebie ważne? Najnowsze informacje, ciekawe teksty i praktyczne porady zbieramy dla Was w naszym nowym, copiątkowym Zielonym Newsletterze. Możesz dopisać się pod tym linkiem. Zobacz, jak wygląda przykładowy newsletter.

Więcej o: