Inicjatywa badawcza podjęta przez Mobile Institute poświęcona jest najważniejszemu wyzwaniu ludzkości – zapobieżeniu katastrofie ekologicznej. My, mieszkańcy Polski, Europy, Ziemi, musimy zdać sobie sprawę, że problem dotyczy nas wszystkich, a nie przyszłych pokoleń w jakimś odległym czasie i miejscu.
Pierwsza edycja raportu ukazała się w 2020 roku, a jego wyniki pokazały niską świadomość ekologiczną Polaków.
W 2021 roku Mobile Institute postanowił ponownie zbadać internautów – diagnozując i omawiając obszary:
Dane z raportu wskazują, że świadomość ekologiczna Polaków nie zmieniła się znacząco względem ubiegłego roku. Szczegóły dotyczące zmian klimatu oraz ich wpływu na Polskę nie są dostrzegane, a ponad połowa badanych w ogóle nie myśli o Polsce, jako o miejscu zagrożonemu ekologicznie.
Rok 2020 był dla nas wszystkich trudny. Doświadczenie pandemii zapewne zostanie na nas na długo. Covid-19 zmienił to, w jaki sposób żyjemy na co dzień, jak kupujemy, ale też co generalnie myślimy o życiu. Jego cień widać też w wynikach najnowszej edycji badania Green Generation. Mniej interesujemy się problemami środowiska, bo przytłoczyła nas codzienna walka z pandemią. widzimy zagrożenia, ale nie braki działań systemowych, które spowalniają wdrażanie proekologicznych rozwiązań. Kupujemy tańsze produkty, bo obawiamy się o swoją kondycję finansową. Są też pozytywne aspekty. Staramy się odżywiać zdrowo, więc częściej zwracamy uwagę na lokalność i ekologiczność produktów spożywczych. Gotujemy częściej w domu. Zakupy przenieśliśmy do e-commerce, więc rzadziej podróżujemy autem po mieście w pogoni za sprawunkami. A co będzie jak pandemia się skończy? No właśnie.
- Mówi Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzająca Mobile Institute
Od pierwszej edycji eko-publikacji instytut badawczy chce przyczynić się do edukacji społeczeństwa polskiego oraz zwiększenia świadomości poszanowania i aktywnego dbania o środowisko naturalne- dostarczając ekspercką wiedzę opartą na twardych danych pozyskanych z przeprowadzanych badań.
Mobile Institute chce także wspierać inicjatywą działania CSR przeprowadzane przez biznes i edukować konsumentów w zakresie świadomych decyzji i odpowiedzialnego współistnienia z otoczeniem. Edukacja i dobre praktyki są kluczem do zwiększenia świadomości i skali działań proekologicznych, jakie Polacy podejmują lub mogliby podejmować na co dzień.