Trashki to krakowska marka, działająca od 2010 roku. Trzy mocne hasła ją określające to: upcycling, zero waste i fair trade.
Upcycling wskazuje na materiały, z których szyjemy nasze torby - to materiały pochodzące zawsze z odzysku: nieaktualne banery kulturalne i reklamowe, pasy samochodowe, dętki rowerowe, drukarskie gumy i inne, coraz to nowe, inspirujące odpady. Zero waste określa kierunek, do którego chcemy dążyć, wykorzystując materiały w jak najwyższym stopniu, by własnych odpadów mieć jak najmniej. To także punkt odniesienia do procesu odzysku, zużycia wody, energii, utylizacji resztek po produkcyjnych. Idea sprawiedliwego handlu w przypadku Trashki to sposób budowania relacji z ludźmi, z którymi pracujemy i współpracujemy na różnych etapach produkcji.
- mówi Pani Magdalena Olearczyk-Porębska, założycielka firmy.
Odpady reklamowe są starannie selekcjonowane, dokładnie oczyszczane, krojone na miarę, a następnie szyte z dbałością o szczegóły, zgodnie ze standardami sztuki kaletniczej. Ekologiczne zacięcie łączone jest z kulturalnym kontekstem. Efektem tych działań jest powstanie unikatowego, wielowątkowego i jedynego w swoim rodzaju produktu, mającego swoją historię.
O narastającym problemie współczesnego świata, jakim są zalegające śmieci chyba nie musimy nikomu przypominać. Często bez zastanowienia wyrzucamy niepotrzebne już nam produkty, które są przecież cennym surowcem!
Poza zaleganiem odpadów reklamowych problemem jest również ich późniejsze spalane. Podczas tego procesu do atmosfery trafiają bardzo szkodliwe związki chemiczne, mające niekorzystny wpływ na faunę i florę.
Założyciele Trashek ten problem dostrzegli i zaczęli działać! Nadając odpadom drugie życie, odciążają naszą planetę. Materiał jest gotowy by trwać, a torby i plecaki uszyte z surowców z odzysku mogą być używane przez długi czas.
W Trashkach sądzimy, że społeczna odpowiedzialność biznesu - to nie tylko ważne hasło, ale także decyzje mające istotny wpływ na zmiany w naszym otoczeniu. Proponujemy zagospodarowanie odpadów promocyjnych i przetworzenie ich w pełnowartościowe produkty - torby, futerały czy akcesoria. Jest to ważne ponieważ przez takie działanie zmniejszamy realnie ilość odpadów poprzemysłowych, w tym przypadku dotyczy to przemysłu reklamowego.
- dodaje Pani Magdalena Olearczyk-Porębska, założycielka firmy.
Misją firmy od samego początku jest działanie, które ma na celu ograniczenie ilości śmieci w obiegu, promowanie postaw świadomej konsumpcji, gospodarki obiegu zamkniętego oraz upcyklingu i zero waste.