Cheeky Monkey - wegańska odzież z certyfikowanych, organicznych materiałów

Poznańska marka odzieżowa Cheeky Monkey dowodzi, że moda może być odpowiedzialna! Ubrania wykonane z organicznych, certyfikowanych i bezpiecznych dla ludzi i środowiska materiałów szyte są lokalnie, w Polsce. W ramach programu SECOND LIFE nieużywanym koszulom, sukienkom, czy szortom tej marki możemy dać drugie życie oraz otrzymać kod rabatowy na kolejne zakupy - Wear responsibly and stay cheeky!

Założycielkami Cheeky Monkey są Magdalena Illukiewicz i Katarzyna Węglewska – przyjaciółki, które w trosce o przyszłość naszej planety tworzą zrównoważoną i odpowiedzialną modę.

Do produkcji ubrań używane są wyłącznie organiczne materiały.  Bawełna oraz denim, z których szyją, są certyfikowane zgodnie z Global Organic Textile Standards (GOTS) oraz IVN Best International Association of Natural Textile Industry. Certyfikacja GOTS i IVN Best oznacza, że surowce wykorzystane do produkcji materiałów pochodzą z upraw ekologicznych lub upraw w okresie przejściowym, kiedy to nie wykorzystuje się nawozów sztucznych, pestycydów czy nasion modyfikowanych genetycznie.

Cały proces produkcji również musi być przyjazny środowisku i spełniać określone wymogi, jak chociażby sprawnie działający system oczyszczania ścieków, zamknięty obieg wody lub zakaz stosowania metali ciężkich. Ponadto przestrzegane muszą być standardy pracy obowiązujące w branży. 

Eko jeansy – czy to możliwe?

W Cheeky Monkey – tak! Z procesu produkcji jeansów wyeliminowane zostały wszystkie toksyczne chemikalia, a pranie i barwienie są całkowicie ekologiczne i certyfikowane zgodnie z GOTS. Tradycyjne, skórzane elementy na szortach zostały zastąpione naszywką z washpapy -specjalnego, wodoodpornego papieru, który posiada certyfikat OekoTex i Forest Stewardship Council (SCS) przyznawany produktom z drewna. Guziki i nity wykonane są z nierdzewnego i recyklingowanego stopu bądź naturalnych surowców, takich jak kokos.

Eko jeansyEko jeansy Cheeky Monkey

Circular Economy

Rozwaga i równowaga w modzie są dla założycielek Cheeky Monkey bardzo ważne, o czym świadczy istniejący od początku działalności program SECOND LIFE. Dzięki niemu używane ubrania marki mogą znaleźć nowych właścicieli. Do środowiska nie trafią natomiast zbędne ilości odpadów, a zużycie wody znacząco się zmniejszy.

Warto dać swoim ubraniom drugie życie! Zachęcamy do wymiany nieużywanych już ubrań Cheeky Monkey na kod rabatowy na kolejne zakupy. W programie, oprócz rzeczy z drugiej ręki, dostępne są również prototypy oraz produkty, które z różnych przyczyn nie trafiły do regularnej sprzedaży.

- mówi Magdalena Illukiewicz

Zminimalizowanie ilości odpadów tekstylnych zaśmiecających naszą planetę jest bardzo ważne. Założycielki, w myśl filozofii circular economy, biorą odpowiedzialność za cały cykl życia produktów, tym samym propagując koncepcję mody etycznej i less waste wśród konsumentów.

W krótkim okresie mamy nadzieję na zmianę codziennych postaw konsumentów, w tym na podejście do otaczających ich przedmiotów, również ubrań. W długim będziemy zarażać ideą coraz więcej ludzi i marek i w efekcie kuli śnieżnej wspólnie minimalizować ilość odpadów zaśmiecających naszą planetę. Chcemy, aby moda miała pozytywny wpływ zarówno na ludzi, jak i otoczenie.

- dodaje Katarzyna Węglewska

Lokalna produkcja

Założycielki cenią sobie bliskie relacje z ludźmi, z którymi współpracują, dlatego ubrania szyte są lokalnie. Taki rodzaj produkcji przyczynia się również do zmniejszenia śladu węglowego, a więc kupując, warto decydować się na polskie produkty!

Co więcej, dokładane są  wszelkie starania, aby partnerzy nie dodawali plastikowych opakowań w procesie produkcji. Być może ciężko w to uwierzyć ale nadal plastik używany jest wszędzie, nawet najmniejszy guziczek często pakowany jest w osobny woreczek.

Wszystkie zamówienia wysyłane są w tekturowych pudełkach, wykonanych  przynajmniej w  90% z materiałów wtórnych. Cechuje je lekkość, wytrzymałość i pełna biodegradowalność!

W tworzeniu ekologicznej, zrównoważonej mody tkwi przyszłość naszej planety. Im więcej konsumentów zrezygnuje z zakupu ubrań pochodzących z drugiego końca świata i postawi na lokalną, certyfikowaną produkcję, tym większą mamy szansę zapobieżenia zbliżającej się  katastrofie klimatycznej.

 
Więcej o: