Pepsi i Mirinda w butelkach w 100% z recyklingu (rPET)

W grudniu 2021 roku w polskich zakładach PepsiCo w Michrowie i Żninie rozpoczęła się produkcja napojów Pepsi i Mirinda w butelkach w całości wykonanych z rPET, czyli plastiku pochodzącego z ponownego przetworzenia. Zmiana ta czyni z Pepsi pierwszą tak dużą markę napojów gazowanych, która na polskim rynku jest dostępna w butelkach pochodzących z recyklingu. Pepsi, Pepsi MAX i Mirinda dołączyły zatem do Lipton Ice Tea, której butelki już od lipca 2020 roku są produkowane w 100% z rPET.

Wprowadzając opakowania wykonane z plastiku pochodzącego z recyklingu firma PepsiCo przyczynia się do realizacji założeń gospodarki obiegu zamkniętego, w której surowce wykorzystywane są wielokrotnie. To kolejny ważny krok do realizacji wizji świata PepsiCo, w którym plastik nigdy nie stanie się odpadem, a jednocześnie spełnienie złożonej pod koniec 2020 roku obietnicy dotyczącej dalszych inwestycji w zmianę procesu produkcyjnego i wdrożenie do produkcji butelek powstałych z przetworzonego plastiku (rPET). W samym tylko 2021 roku to inwestycja rzędu 3,6 mln dolarów amerykańskich, a w każdym kolejnym 8 mln dolarów amerykańskich.

PepsiCo w Europie przyjęło zobowiązanie, aby do roku 2025 wszystkie opakowania firmy nadawały się do ponownego przetworzenia, kompostowania lub były biodegradowalne, a także by opakowania złożone były co najmniej w 25% z przetworzonego plastiku – co jest spójne z Unijnymi celami w tym zakresie. PepsiCo Polska jest liderem wśród rynków europejskich, na których następuje transformacja dotycząca plastiku. Ponad 99% opakowań PepsiCo w Polsce już teraz nadaje się do ponownego przetworzenia. Po zmianie opakowań marek napojów Pepsi oraz Mirinda, a wcześniej Lipton Ice Tea, obecnie będą produkowane one w 100% w butelkach z plastiku pochodzącego z recyklingu. Tym samym PepsiCo z nawiązką i przed czasem spełniło oczekiwania UE wobec producentów.

PepsiCoPepsiCo materiał promocyjny partnera

Firma PepsiCo sukcesywnie wdraża rPET do produkcji kolejnych opakowań napojów na poszczególnych rynkach w Europie. Polska znajduje się wśród 11 krajów europejskich, które przechodzą na produkcję napojów Pepsi w butelkach wykonanych w 100% z plastiku przetworzonego. Pozostałe rynki to Hiszpania i Niemcy, gdzie już doszło do wdrożenia nowych opakowań, a także Grecja i Rumunia, gdzie do zmiany doszło przed końcem 2021 roku. Do transformacji opakowaniowej w 2022 roku dołączają Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Wielka Brytania, Irlandia oraz Luksemburg.

Wizja PepsiCo dotycząca opakowań zgodnych ze zrównoważonym rozwojem opiera się na trzech filarach: ograniczaniu ilości wykorzystywanego plastiku, przetwarzaniu plastiku, który wprowadza na rynek, a także tworzeniu nowych koncepcji opakowań plastikowych.

W PepsiCo działamy z myślą o minimalizowaniu naszego wpływu na środowisko naturalne, dokładamy starań, aby prowadzić działalność w jak najbardziej zrównoważony sposób. Wdrażamy nowe, korzystne dla środowiska sposoby pakowania produktów i zmniejszamy nasz ślad węglowy także wtedy, gdy rozwijamy naszą działalność. – mówi Julian Krzyżanowski, menedżer ds. korporacyjnych na Europę Centralną w PepsiCo.

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty PepsiCo ponad miliard razy dziennie. W swoich działaniach firma kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)", która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców.

Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com

PepsiCoPepsiCo Materiał promocyjny partnera