Tom Farrell, starszy dyrektor ds. globalnego designu w Coca-Cola, mówił jeszcze niedawno, że "Sprite wyróżnia się dzięki swojemu charakterystycznemu kolorowi". Firma tłumaczyła, że zielony to kolor klasyczny i nowoczesny, a przy tym orzeźwiający i czysty. Kolor ten już od 1961 miał wyróżniać napój spośród innych. W 2022 roku względy ekologiczne zmieniły jednak to podejście: Sprite przestał być zielony, a zaczął być "zielony".
"Sprite zmienia wszystkie plastikowe opakowania PET z charakterystycznego zielonego koloru na przezroczysty, począwszy od 1 sierpnia. Chociaż zielony PET nadaje się do recyklingu, materiał z recyklingu jest częściej przetwarzany na przedmioty jednorazowego użytku, takie jak odzież i dywany, które nie mogą być ponownie przetworzone na nowe butelki PET" - poinformował dyrektor generalny Julian Ochoa firmy R3CYCLE współpracującej z Coca-Colą, cytowany przez "New York Post".
Przeczytaj więcej informacji ze świata na stronie głównej Gazeta.pl
Usunięcie koloru z butelek wpłynie na to, że materiał do recyklingu (ze zużytych butelek) będzie lepszy. Przezroczyste butelki mogą zostać ponownie przerobione na kolejne butelki, dzięki czemu wspomagają tworzenie gospodarki o obiegu zamkniętym. Oprócz koloru butelek zmienione zostanie logo, a także etykiety. To właśnie na etykietach pozostanie charakterystyczny zielony kolor.
"Nowa butelka. Ten sam smak" - tak brzmi hasło promujące zmianę wizualną Sprite'a.
Oprócz Sprite zielony kolor zniknie z innych napojów Coca-Coli - Fresca, Seagram's i Mello Yello, a woda Dasani zacznie być sprzedawana w przezroczystych plastikowych butelkach.
Coca-Cola w 2021 roku rozpoczęła program "Świat Bez Odpadów". Do 2030 roku firma na całym świecie chce pomagać zbierać i przetwarzać dokładnie tyle butelek i puszek, ile trafia od niej na rynek. Jednocześnie dąży do zwiększenia udziału surowców wtórnych używanych do produkcji opakowań, co pomoże zmniejszyć zużycie plastiku, a także do projektowania wyłącznie opakowań, które w 100 proc. nadają się do recyklingu.