Ryanair zrealizuje 90 proc. zwrotów za bilety do końca lipca. Jak odzyskać pieniądze?

Eddie Wilson, CEO Ryanaira zapowiedział w czterominutowym nagraniu, że do końca lipca przewoźnik zrealizuje 90 proc. zwrotów za bilety. Linie lotnicze pomogą odzyskać pieniądze także tym klientom, których wnioski o zwroty zostały zablokowane przez pośredniczące biura podróży.

Jak powiedział Wilson, do Ryanaira trafiło prawie 30 mln wniosków o zwroty za bilety w związku z odwołaniem lotów przez pandemię COVID-19. Prezes irlandzkich linii lotniczych poinformował, że wszystkie wnioski z marca i kwietnia zostały już rozpatrzone. Do 30 lipca natomiast mają zostać zweryfikowane te prośby o zwrot, które złożono w maju i w czerwcu (w 90 proc.). 

Ta wiadomość dotyczy przede wszystkim klientów, którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio przez stronę internetową Ryanaira lub za pośrednictwem aplikacji przewoźnika. Te osoby już wkrótce powinny otrzymać zwrot pieniędzy, voucher lub poznać nowy termin lotu.

 

Pasażerowie, którzy zakupili bilet przez platformy pośredniczące, mogą mieć problem ze zwrotem

Nieautoryzowane strony internetowe, takie jak m.in. Kiwi.com, Last Minute.com, On The Beach and Love Holidays przekazują fałszywe dane kontaktowe klienta Ryanairowi i dodają nazwiska klientów do "wirtualnych" kart kredytowych, które blokują zwrot pieniędzy bezpośrednio na konto klienta.

Dla osób, które dokonały rezerwacji za pośrednictwem podobnego serwisu, Ryanair przygotował Formularz Weryfikacji Klienta. Dzięki tej opcji także tacy klienci otrzymali możliwość ubiegania się o zwrot z powodu odwołanego lotu. Na końcu nagrania opublikowanego przez Ryanaira znajduje się filmik instruktażowy, w którym wyjaśniono krok po kroku, jak skorzystać z formularza weryfikacyjnego.

By to zrobić:

  • Należy wejść w zakładkę "Pomoc" na stronie głównej Ryanaira.
  • Następnie pobrać wzór formularza i wprowadzić do niego dane osobowe oraz te dotyczące lotu (np. nr rezerwacji).
  • Na koniec trzeba wysłać wypełniony formularz, który zostanie zweryfikowany przez dział obsługi klienta przewoźnika.