Nowy szczep koronawirusa. Zakaz lotów z Londynu. Niektóre linie lotnicze nie zwrócą pieniędzy za bilety

W Londynie oraz południowo-wschodniej części Wielkiej Brytanii obowiązuje lockdown, co oznacza m.in. zakaz wylotów poza podróżami służbowymi. Mimo obostrzeń część linii lotniczych nie zamierza zwrócić pieniędzy za odwołane loty.

Brytyjski premier Boris Johnson i tamtejsi naukowcy poinformowali o pojawieniu się w Wielkiej Brytanii nowego szczepu koronawirusa, który jest o 70 proc. bardziej zaraźliwy. W związku z tym w Londynie i południowo-wschodniej Anglii od soboty 19 grudnia obowiązuje lockdown. Oznacza m.in., że mieszkańcy nie mogą wychodzić z domów, chyba że w związku z załatwieniem pilnych potrzeb życiowych. Z kilkoma wyjątkami obowiązuje także zakaz wylotów samolotów.

Zobacz wideo Dlaczego samoloty się spóźniają? To nie zawsze wina pogody

Lockdown Londynu. Linie lotnicze nie chcą oddać pieniędzy za bilety 

Jak podaje rp.pl, mimo wprowadzenia obostrzeń linie lotnicze nie zamierzają oddawać pieniędzy osobom, które zakupiły bilety lotnicze w najbliższych terminach. W zamian proponują vouchery lub możliwość podróży w innym terminie.

Zwrot pieniędzy możliwy jest tylko w sytuacji, gdy to linie odwołują rejsy. Zgodnie z powyższym działają obecnie m.in. British Airways oraz Virgin Atlantic Airways. Czy tak będzie dalej? Nie wiadomo. Faktem jest jednak, że zgodnie z prawem UE linie lotnicze są zobowiązane zaoferować zwrot kosztów pasażerom, których loty zostały odwołane. 

EasyJet i Ryanair zwrócą pieniądze za bilety. Dodatkowo darmowa opcja zmiany terminu

W związku z obostrzeniami wynikającymi z pojawienia się nowego szczepu koronawirusa opcję zwrotu pieniędzy zdecydowały się wprowadzić natomiast linie lotnicze EasyJet, ale tylko w przypadku spełnienia określonych warunków. Na razie nie wiadomo jednak, o co dokładnie chodzi.

Na podobny ruch zdecydował się Ryanair, czyli najpopularniejszy przewoźnik na linii Londyn - Polska. W oświadczeniu linii lotniczych czytamy, że "w przypadku lotów do / z Wielkiej Brytanii w nadchodzących dniach (od 20 do 24 grudnia), które są zakazane na mocy przepisów wprowadzonych przez rządy krajów UE, wszyscy klienci, których to dotyczy, otrzymają powiadomienie e-mailem i zaoferowane im będą alternatywy, w tym bezpłatne przeniesienie rezerwacji lub zwroty kosztów, jeśli sobie tego życzą". Darmowa rezerwacja możliwa będzie na termin do 15 marca. 

Więcej o: