5 faktów o telefonach komórkowych w Polsce

Firma ARC Rynek i Opinia przeprowadziła badanie na temat rynku telefonów komórkowych w Polsce. Wynika z niego, że (wciąż) kochamy Nokię, a osoby w kwiecie wieku nie przepadają za Samsungiem.

1. Kochamy Nokię

Badanie zostało przeprowadzone na próbie niemal 9,5 tysiąca osób. 43% z nich mówi, że ich podstawowym telefonem jest Nokia . Co piąty z nas posiada Samsunga lub SonyEricssona , a co dziesiąty - telefon LG . Gdzieś daleko w tyle ciągną się Motorola (3%), HTC (2%) Siemens, iPhone i Sagem (korzysta z nich zaledwie 1% ankietowanych).

2. Mężczyźni wolą Nokię, kobiety Samsunga

Dzieląc ankietowanych według płci można zauważyć ciekawą zależność - mężczyźni wolą Nokię, HTC i SonyEricssona, a kobiety Samsunga, Motorolę i LG.

3. iPhone w Polsce jest równie popularny co Sagem

Jest za to Nokia 6300 - król telefonów komórkowych . Korzysta z niego co dziesiąty użytkownik telefonów fińskiego producenta. Drugie miejsce zajęła tutaj Nokia E51, co potwierdza naszą tezę, że właśnie ten model jest królem smartfonów w Polsce.

Jeśli chodzi o pozostałych producentów z zestawienia, to najpopularniejszym modelem Samsunga jest Avila - tanie, dotykowe urządzenie (bo nie można nazwać go smartfonem) - dzwoni z niego co piąty użytkownik telefonów Samsunga.

Najpopularniejszym urządzeniem SonyEricssona jest model K550i, a LG - KP500 , czyli LG Cookie. Motorola (znajdująca się na piątym miejscu zestawienia) może pochwalić się modelem V3 XX. Z iPhone'a, będącego w niektórych krajach synonimem smartfona, korzysta zaledwie 1 procent Polaków.

4. Często nie wiemy, jaki model telefonu jest w naszym posiadaniu

Tak jest przynajmniej w przypadku 7% osób które zidentyfikowały swój telefon jako LG i prawie 10% osób korzystających z Motoroli. Dla nas, użytkowników, to nie problem - w końcu nie musimy pamiętać nazwy konkretnego modelu, która często składa się ze skomplikowanego ciągu cyfr. Może to być natomiast problem dla producentów, skoro ich dzieło nie zapada w pamięci.

5. Samsung to telefon młodzieży, Nokia - trzydziestolatków

Posiadana marka telefonu komórkowego a wiekPosiadana marka telefonu komórkowego a wiek Fot. ARC

Większość ankietowanych którzy stwierdzili, że ich telefonem jest Nokia, mieści się w przedziale wiekowym 35-44 lat. Grupa ta jest najmniejsza jeśli chodzi o firmę Samsung - tam większość użytkowników deklaruje, że ma 18-24 lat. Podobnie jest z LG oraz SonyEricssonem. Z HTC natomiast, według badania, korzysta najwięcej starszych osób - mających lat 55 lub więcej.

Z badania wynika, że często korzystamy z telefonu kupionego kilka lat temu, a smartfony to wciąż raczej ciekawostka. Wygląda na to, że wciąż jednak cena decyduje o tym, jaki telefon będzie nam służył; bo jeśli już wybierzemy dany model, to będzie w naszym posiadaniu kilka dobrych lat.

Joanna Sosnowska

Więcej o: