YouTube przez większość internautów postrzegany jest raczej jako usługa pozwalająca na oglądanie pojedynczych filmików, a nie całych programów w stylu zbliżonym do telewizji. To się jednak musi zmienić, by serwis był w stanie konkurować z takimi stronami jak Hulu czy Netflix.
W tym celu zakupiono właśnie firmę Next New Networks, zajmującą się produkcją profesjonalnych programów. Zakup oznacza tylko dostęp do ludzi i ich doświadczenia, w grę nie wchodzi tu żadna nowa technologia. Dzięki temu Youtube będzie w stanie określonym partnerom pomóc w tworzeniu lepszych i bardziej profesjonalnych treści. Jacy to partnerzy? Tego jednak nie wiadomo, możemy się jednak domyślać, że to te osoby, które w tym momencie tworzą na tym serwisie najchętniej oglądaną zawartość. I przy okazji sporo na tym zarabiają, o czym już pisaliśmy tutaj .
Co dzięki temu osiągnie Youtube? Dzięki profesjonalizacji treści serwis może wreszcie zacząć być postrzegany jako miejsce, gdzie szuka się dobrze zrealizowanych, wartych obejrzenia treści. A nie tylko miejsce, gdzie ogląda się śmieszny filmik z kotkiem. To przy okazji oznacza także większą liczbę odsłon. I więcej pieniędzy.
[za Business Insider ]
TK