6 lat temu, w 2005, MySpace było jedną z dwóch najpopularniejszych aplikacji społecznościowych i pierwszą amerykańską, która ruszyła w świat. W odróżnieniu od "sztywnych" Friendstera i Facebooka użytkownicy MySpace mogli dowolnie przystrajać swoje profile, a możliwość zakładania kont nie odpowiadających konkretnym osobom przyciągnęła do serwisu artystów, którzy w ten sposób promowali swoje projekty. Wówczas to MySpace zostało kupione przez należącą do magnata prasy papierowej Ruperta Murdocha, News Corp. Cena kupna wynosiła 580 milionów dolarów.
Jednak ani zmiany w wyglądzie serwisu , ani akcje promocyjne, ani współpraca z Facebookiem nie pomogły - MySpace traciło użytkowników, najwięcej w styczniu - między styczniem i lutym 2011 ubyło ponad 10 milionów użytkowników. Wtedy też zwolniono ponad 500 zatrudnionych w serwisie osób.
Teraz News Corp chce sprzedać serwis za 100 mln dolarów. Potencjalni kupcy to fundusze inwestycyjne (Criterion Capital, THL Partners, Redscout Ventures, Tencent), oraz jeden z założycieli MySpace - Chris De Wolfe.
[za DigitalTrends ]