Według opublikowanych właśnie wyników za pierwszy kwartał na Facebooka codziennie zagląda 1,09 miliarda ludzi. O 16 procent więcej niż rok temu. To także o 52 miliony osób więcej niż trzy miesiące wcześniej.
Każdy z nich spędza na Facebooku i należących do niego Instagramie i Messengerze średnio 50 minut codziennie (co może świadczyć o postępującym uzależnieniu).
Aż 989 milionów osób spośród tego grona korzysta z Facebooka za pomoca urządzeń mobilnych – smartfonów i tabletów. Tam tez kręci się największa część facebookowego biznesu - aż 82 procent wpływów spółki pochodziło z reklam umieszczanych w wersji mobilnej serwisu. Rok temu reklamy w mobile’u odpowiadały za 73 procent całości przychodów.
W marcu chociaż raz na Facebooka zajrzało 1,65 mld ludzi – o 15 procent więcej niż rok temu. Aż dwie trzecie z nich robiło to codziennie.
Skuszeni obecnościa tylu osób reklamodawcy zapłacili w ostatnim kwartale Facebookowi 5,2 mld USD za umieszczanie na serwisie swoich reklam. To aż o 57 procent więcej niż rok temu.
Po odjęciu kosztów prowadzenia działalności w Facebooku pozostało 2 mld USD zysku operacyjnego. Wśród kosztów największą pozycje stanowią wydatki na badania i rozwój – aż 1,34 mld USD.
Po zapłaceniu 555 mln USD podatku dochodowego Facebook zarobił w pierwszym kwartal tego roku 1,51 mld USD netto. Dokładnie o 1 miliard więcej niż rok temu i o ponad 400 mln więcej niż oczekiwano na rynku.
Do świetnych wyników zarząd Facebooka dorzucił niespodziankę. 20 czerwca akcjonariusze Facebooka mają zdecydować o emisji nowych akcji. Każdy kto posiada jedną „starą” akcje dostanie za darmo dwie nowe. Jednak te nowe nie będą miały prawa głosu na walnych zgromadzeniach. Dzięki temu inwestorzy finansowi na giełdzie będą mogli bardziej zaangażować się w inwestycje w Facebooka, Mark Zuckerberg będzie mógł sprzedać część swoich akcji, aby finansować działalność swojej fundacji, ale jednocześnie nie straci on kontroli nad swoją spółką.
Giełda zarówno wyniki, jak i plany emisji nowych akcji przyjęła z zachwytem – notowania Facebooka wzrosły po publikacji komunikatu o ponad 8 procent do poziomu nigdy wcześniej nie notowanego. Wartość rynkowa spółki wzrosła do 335 mld USD. Na giełdzie nowojorskiej jest teraz tylko pięć spółek wartych więcej. To Apple, Google, Microsoft, Exxon Mobil i Berkshire Hathaway Warrena Buffetta. Jedna żadna z nich nie rośnie w takim tempie jak Facebook.