Szaleńcze tempo giganta w Polsce. Jesteśmy jak Chiny

Ikea notuje rekordową popularność wśród polskich konsumentów. Polska zajmuje szczególne miejsce na mapie globalnej działalności spółki.

- Wartość sprzedaży w polskich sklepach Ikea wyniosła ok. 3 mld zł w roku finansowym 2016 (1 września 2015 - 31 sierpnia 2016), wobec 2,65 mld zł rok wcześniej -poinformowała prezes Ikea Retail w Polsce Anna Pawlak-Kuliga. To oznacza, że codziennie zostawiamy w sklepach Ikei ponad 8 mln zł!

Polskie sklepy Ikea odwiedziło w tym czasie prawie 28 mln osób, wobec ponad 24 mln wizyt przed rokiem.

Zdaniem Pawlak-Kuligi, Polska zajmuje szczególne miejsce na mapie globalnej działalności Ikei. - W roku finansowym 2016 osiągnęliśmy najwyższy w historii przychód - w wysokości 3 mld zł, co plasuje nas w czołówce najbardziej perspektywicznych rynków. [...] Dla Ikei w Polsce to był bardzo dobry rok - mówi Pawlak-Kuliga.

Czytaj też: IKEA uruchomiła zakupy przez internet. Na razie we Wrocławiu, a już wkrótce w całej Polsce

Z szacunków wynika, że szwedzka grupa na całym świecie miała 35,1 mld euro dochodu, co oznacza wzrost o 7,4 proc. rok do roku.

W ostatnim roku finansowym 27 z 28 rynków, gdzie działa Ikea, zanotowało wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Najszybciej rozwijają się rynki w Polsce oraz Chinach, Kanadzie i Australii. Zysk netto zapewnił podstawę do przyszłych inwestycji. Powstało 12 nowych sklepów oraz 19 punktów odbioru zamówień.

Grupa Ikea w Polsce posiada dziewięć sklepów. Spółka planuje nowe otwarcia - w Lublinie i Warszawie. 

Czytaj więcej: Rozpoczyna się budowa sklepu sieci IKEA w Lublinie. Wkrótce nowe miejsca pracy