Pekao wprowadziło nową aplikację mobilną. Nareszcie można robić przelewy za pomocą odcisku palca

Bank Pekao S.A. zaprezentował wczoraj nową aplikację do bankowości mobilnej. Wprowadza ona szereg nowości dla klientów, w tym możliwość autoryzacji przelewów za pomocą odcisku palca.

PeoPay to najnowsza aplikacja od Pekao, która już dostępna jest do pobrania na smartfony z Androidem oraz iOS-em. Aplikacja zastępuje dotychczasowy program Pekao24 oraz starszą wersję PeoPay. Jakie nowości wprowadza?

Posiadacze konta w Pekao bez wątpienia ucieszą się z faktu, że nowa odsłona PeoPay wykorzystuje biometrię i umożliwia nie tylko logowanie się do aplikacji za pomocą odcisku palca, ale również autoryzowanie przelewów. Od teraz przelewy do 200 zł można będzie potwierdzać przykładając palec do wbudowanego skanera linii papilarnych w smartfonie. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce. 

To jednak nie jedyna nowość w PeoPay. Aplikacja pozwala na dokonywanie płatności w sklepach internetowych bezpośrednio w telefonie. Wprowadza również łatwe zarządzanie kontami walutowymi. Teraz, płacąc za granicą aplikacja pozwoli na błyskawiczne przełączenie się na konto z walutą, w której chcemy dokonać płatności, bez dodatkowych kosztów w postaci prowizji czy przewalutowania. Opcja ta jest dostępna na razie dla 4 najpopularniejszych walut: EUR, USD, GBP, CHF.

PeoPay powierdzeniePeoPay powierdzenie Pekao S.A.

PeoPay ma również umożliwiać wystąpienie o pożyczkę z poziomu telefonu i rozłożenie jej na raty. Aplikacja ma ułatwiać także zakup ubezpieczenia domu, mieszkania, samochodu czy podróży. 

Ważną funkcją jest możliwość dokonywania przelewów do ZUS oraz US, a także ułatwienia w płaceniu rachunków i faktur. W tym przypadku aplikacja ma wbudowany skaner QR, dzięki któremu błyskawicznie pobiera dane z faktury. 

Oprócz tego PeoPay zapewnia oczywiście dostęp do aktualnego salda, historii transakcji, przeglądu lokat, przelewów i doładowań, czyli wszystkiego tego, co powinna mieć aplikacja do bankowości mobilnej. 

Aplikacja PeoPay dostępna jest zarówno dla klientów indywidualnych jak i mikro firm. By z niej skorzystać, należy aktywować usługę Pekao24 (jeżeli jeszcze nie ma się jej włączonej) w dowolnym oddziale banku.

Polacy pokochali bankowość mobilną

Blisko 8,2 mln Polaków korzystało z bankowości mobilnej pod koniec 1 kwartału 2017, jak wynika z analizy serwisu PRNews.pl. To o blisko pół miliona więcej, niż pod koniec 2016 roku. Jednak, co ciekawe, średnio tylko połowa z nich używała do tego dedykowanej aplikacji banku. Wielu klientów wciąż wykorzystuje do tego, np. mobilną stronę banku zamiast aplikacji. 

Więcej o: