Wykonawcą inwestycji będzie firma Mota-Engil Central Europe, a jej wartość to 193,5 mln zł. Przy czym całkowity koszt, włączając w to także m. in. wykup gruntów czy prace archeologiczne, to prawie 292 mln zł. Nową trasą kierowcy będą mogli pojechać na wiosnę 2021 roku.
- Minął czas, gdy Polska Wschodnia była zaniedbywana - regiony Polski Wschodniej zasługują na zrównoważony rozwój. Droga ekspresowa S17, stanowiąc odnogę Via Carpatia, jest jej ważnym elementem. Na odcinku Warszawa – Lublin S17 jest w budowie, a na fragment od Lublina do granicy mamy zapewnione finansowanie - powiedział minister Andrzej Adamczyk.
Mapa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego GDDKiA
- Obwodnica będzie jednojezdniowa, a w obrębie obu węzłów dwujezdniowa. Nad doliną rzeki Sołokiji droga pobiegnie estakadą, zbudowane zostaną również drogi dojazdowe o łącznej długości 13,8 km przeznaczone do obsługi ruchu lokalnego – czytamy w komunikacie GDDKiA.
S17 to droga ekspresowa biegnąca z Warszawy przez Lublin i Zamość, do granicy z Ukrainą. Ma być odnogą planowanej międzynarodowej trasy Via Carpatia łączącej Litwę, Polskę, Słowację, Rumunię, Bułgarię i Grecję.
To ważna trasa tranzytowa, spory ruch generują na niej samochody ciężarowe, jadące w kierunku południowej granicy, a obecnie w dużej części ten ruch odbywa się jednopasmówkami. Cała Via Carpatia na terenie naszego kraju to koszt około 30 mld zł.